پاورپوینت بررسی موزه باستان شناسی میکونوس
نوشته شده توسط : safa

موزه باستان شناسی شهر میکونوس یکی از بهترین موزه های یونان به شمار می رود.
 
(موزه ملي باستان شناسي يونان)
 
 
موزه باستان شناسی شهر میکونوس یکی از معروفترین موزه های این شهر و نیز یکی از بهترین موزه های یونان به شمار می رود. در این موزه یافته ها و اشیایی از سراسر یونان نگهداری می شود. مجموعه بسیار نفیسی از گلدان ها و اشیای ساخت بشر در این موزه به چشم می خورد. با دیدن این موزه درک وبینش بسیار عمیقی از تمدن غنی یونان از دوران ماقبل تاریخ تا اواخر دوران باستان در بیننده ایجاد می شود. گلدان های به نمایش درآمده در این موزه مربوط به دوره هلنیستیک می باشند.
مهمترین شیء موجود در این موزه، یک پیتوس بسیار زیبا (خمره بزرگ) است که تصاویری از نبرد تروآ بر روی آن حک شده است. این پیتوس در زمان انجام یکی از کاوش های باستان شناسی در سال 1961 میلادی در میکونوس یافت شد. یکی دیگر از آثار ارزشمند موزه، مجسمه ای با دو سر اسب و ابوالهول بر روی یک تنه می باشد. شهرت این مجسمه به خاطر هنری است که در ساخت آن بکار رفته است. همچنین در این موزه مجسمه هرکول است که در جزیره رینیا یافت شده است. این مجسمه متعلق به قرن دوم می باشد. ستون سنگی یادبود مقبره گلیکون نیز در موزه باستان شناسی نگهدری می شود. این ستون سنگی را از درون دریا خارج کرده اند. یک ستون سنگی دیگر نیز از ترشیا هوراریا در این موزه وجود دارد.
 
 
 
 
 
 
اطلاعات گردشگری
موزه باستان شناسی میکونوس -Archeological Museum- در یونان، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. این موزه در نزدیکی اسکله قرار دارد. گردشگرانی که به شهر میکونوس سفر می کنند هرگز نباید فرصت دیدن این موزه را از دست بدهند. شهر میکونوس به خوبی توسط مسیرهای هوایی با سایر شهرهای یونان در ارتباط است. فرودگاه شهر تقریباً 4 کیلومتر با شهر فاصله دارد. از طرفی، سیستم حمل و نقل شهری نیز وضعیت بسیار مناسبی دارد. میکونوس توسط اتوبوس، تاکسی، قایق های باله دار (هیدروفویل) و فری با سایر شهرها و شهرک های اطراف ارتباط دارد. براحتی و با استفاده از اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت می توان خود را به موزه باستان شناسی رساند. ورود به موزه برای افراد زیر 18 سال رایگان است. بهای بلیط ورودی برای سایر افراد 2 یورو بوده که اکنون این مبلغ به 1 یورو کاهش یافته است. همچنین در برخی روزهای خاص ورود برای عموم افراد رایگان است. در حقیقت ورود به موزه در کلیه روزهای یکشنبه از اول نوامبر تا سی و یکم مارس، مجانی می باشد. موزه باستان شناسی در روزهای دوشنبه تعطیل است. در سایر روزهای هفته از ساعت 8:30 صبح الی 3 بعدازظهر می توان از این مکان بازدید کرد.
 
 
 
 
تاریخچه موزه
این موزه برای نگهداری از اشیای مربوط به سال های 426-425 قبل از میلاد که در حفاری های انجام شده در سال 1898میلادی در میکونوس بدست آمدند، ساخته شد.
ساخت بنای موزه باستان شناسی در سال 1902 میلادی انجام گرفت. نخستین موزه باستان شناسی یونان توسط نخست وزیر وقت آن دوران در سال 1829 میلادی در آیجینا، ساخته شد. طرح معماری زیبا و باشکوه موزه باستان شناسی میکونوس توسط معمار معروفی به نام آلکساندروس لیکاکیس صورت گرفت. تمام هزینه های ساخت این موزه توسط وزارت آموزش یونان و جامعه باستان شناسی آتن تأمین گردید. زمین لازم برای ساخت موزه توسط شهرداری میکونوس فراهم شد. این موزه طی چندین سال متمادی رشد و توسعه پیدا کرد. بعدها در سال 1972 میلادی یک اتاق بسیار بزرگ و جادار در قسمت شرقی ساختمان موزه ساخته شد. در این اتاق اشیاء و آثار تاریخی که بعدتر پیدا شده بودند، به معرض نمایش گذاشته شدند.


کلمات کلیدی مرتبط:
موزه باستان شناسی ، Archeological Museum ، یونان ، میکونوس ، موزه باستان شناسی میکونوس ، بهترین موزه یونان ، دوره هلنیستیک ، جاذبه های گردشگری یونان ، میکونوس ، موزه باستان شناسی ، نخستین موزه باستان شناسی یونان ، آیجینا ، موزه باستان شناسی میکونوس ، آلکساندروس لیکاکیس ، جامعه باستان شناسی آتن ، شهر,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه باستان شناسی میکونوس

تاریخ ایجاد 22/07/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  0  

 




:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: