نوشته شده توسط : safa
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی موزه علوم لندن - بریتانیا

اين موزه  نام آن از ترکیب نام ملکه ویکتوریا و همسرش آلبرت گرفته شده است.
 
در سال ۱۸۵۰ به دستور آلبرت نمایشگاه مصنوعات جدید و اختراعاتی در لندن برپا شد.در آن نمایشگاه از تمامی دنیا مخترعان ٬ساخته های جدید خود را به لندن آورده بودند. هدف این نمایشگاه ایجاد یک محیط آموزشی برای مدارس و دانشگاه ها بود که تا حد زیادی هم توانست به هدفش برسد.پس از اتمام نمایشگاه به دستور آلبرت به جای آن این موزه بنا شد.

 در ورودیه موزه٬ این لوستر عظیم الجثه قرار دارد که در نوع خود شاهکاری محسوب میشود. این لوستر از صدها حباب شیشه ای تشکیل شده  که با تکنیک دمیدن در شیشه مذاب ساخته شده اند و کار یکی از هنرمندان معاصر انگلیسی است.
 در طبقه اول آن بخشی قرار دارد که متعلق به هنر ایرانی است.شاید باور نکنید اما در بیشتر موزه های جهان بخش عمده و جالب توجه آنها را هنر کهن ایران-مصر و یونان باستان تشکیل میدهد. به نظر من اگر این ۳ بخش از موزههایی چون لوور-بریتانیا و .....حذف شود دیگر این موزه های مهم حرف چندان زیادی بر ای گفتن ندارند.
 یکی از نفیس ترین اجناس درون موزه فرشی اردبیلی است که در گذشته در بقعه شاه صفی الدین پهن بود و در زمان شاه طهماسب اردبیلی به شاه عثمانی هدیه داده شد.سالهای بعد٬ در قرن ۱۷ نیز آنها این فرش را به دولت بریتانیا فروختند.این فرش زیر یک فضای شیشه ای قرار دارد که درون آن چراغهایی نصب شده است که هر نیم ساعت یک بار چراغها را روشن میکنند تا بافت ریز فرش بهتر دیده شود.
در بخش هنر دنیای اسلام موزه٬ از هر ۱۰ اثر ۴ تای آن به ایران تعلق دارد.نمونه هایی چون سفالینه های کاشان-اسطرلابهای قدیمی-تابلوهای نقاشی و خط نستعلیق-مینیاتور کاری-محرابهای چوبین و سفالین.....به غیر از ایران کشور چین هم دارای هنر مینیاتور هست با این تفاوت که مینیاتور چین صرفا ارزش هنری دارد اما مینیاتور ایران بیانگر قصه و روایت از داستانهایی چون شاهنامه و قصه های نظامی و سعدی است.به همین دلیل از ارزش بالاتری برخوردار میباشد.  
 بخش دیگر موزه مجسمه های نفیس قدیمی را شامل میشود.راهرویی طولانی که در دوطرف آن  شما با مجسمه های معروفی از هنرمندان بنام چون میکل آنژ روبرویید.
 
 یک بخش جذاب دیگر موزه٬بازسازی روم باستان است.در اینجا حتی ستونهای شهر باستانی آشیل هم ساخته شده اند که اگرچه واقعی نیستند اما برای درک بهتر چهره قدیم روم و فرهنگ آن زمان کمک زیادی میکند.خیلی از اجناس این موزه اصل نیست بلکه بدلی از واقعیت است تنها برای آموزش به دانش آموزان و دانشجویان ساخته شده اند .در واقع ایده آموزش سمعی بصری از ان زمان و توسط آلبرت ایجاد شد.مثلا ستون آشیل مشاهده شده یک بدل ساختگی است اما سنگ قبرهای مشاهده شده در عکس قدیمی و نفیس هستند که همگی با هم روم باستان را در اذهان تداعی میکنند.

 بخش دیگر موزه٬ هنر قرون وسطی را نشان میدهد .در آن زمان دین مسیحیت بسیار اهمیت داشت و هنر ریشه گرفته از دین بود.محرابهای قدیمی٬ظروف غسل تعمید٬مجسمه های مسیح٬نقاشیهای مذهبی و .....از جمله آثار این بخش هستند.
 یکی از سالنهای موزه نمایشگاه نقاشیهای قدیمی رافایل هست.همان طور که میدانید او یکی از بزرگترین نقاشان ایتالیایی دوره رنسانس است که تم بیشتر کارهایش مذهبی است. به این کارهای رافایل که روی دیوارها نصب است اصطلاحا؛کارتونهای رافایل؛ میگویند.زیرا این تابلوها در کنار هم مانند بک انیمیشن عمل میکنند و یک دوره قصه مذهبی از انجیل را روایت میکنند.در آن زمان کاغذهایی به این اندازه بزرگ وجود نداشت. بنابراین از کنار هم قرار دادن صدها کاغذ ۲در ۱ این تابلوهای نفیس ایجاد میشد.نکته مهم اینجاست که نقاشیها روی کاغذهای کوچک کشیده میشد و پس از کشیدن آنها کاغذها بهم چسبانده میشد.پس متوجه میشوید که چقدر دقت لازم بود تا پس از چسباندن قطعات پازل٬آنها با هم و در کنار هم همخوانی داشته باشند.
 
 یک بخش جذاب دیگر موزه ٬نمایش سازهای قدیمی است.از پیانو تا ویولون و چنگ و سازهای بسیار قدیمی دیگر که امروزه تقریبا منسوخ گشته اند.در سویی دیگر نمایشگاه لباسهای اشرافی قدیمی نیز جلب توجه میکند که هر از گاهی هم نمایشگاهی از البسه جدید و مد روز یکی از مارکهای معتبر در کنار آنها در معرض دید قرار میگیرد.
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی موزه , ویکتوریا و آلبرت ,موزه ویکتوریا و آلبرت ، ملكه ويكتوريا ، آلبرت همسر ويكتوريا ، موزه هاي بريتانيا ، موزه هاي انگلستان ، موزه هاي انگليس ، موزه ويكتوريا ، موزه هاي اروپا ، موزه هاي قديمي ، كاخ هاي قديمي ، هنر ايران در موزه ، هنر مصر در موزه ، هنر يونان در موزه ، فرش اردبيلي ،,
 
پاورپوینت بررسی موزه ویکتوریا و آلبرت

تاریخ ایجاد 22/07/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 22 اسلاید دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  3  

 




:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: