پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی مسلمانان داچانگ
نوشته شده توسط : safa
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر ولا در اینچوآن
پاورپوینت بررسی معماری خانه موسیقی در بوداپست مجارستان
پاورپوینت بررسی معماری طرح گسترش مرکز هنری رینا صوفیا اثر ژان نوول
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر Benaroya Wing در تاکوما،pptx
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر Bregenz ، موزه کونستهاوس برگنز اثر پیتر زومتور
پاورپوینت بررسی معماری تالار فرهنگ بارسلونا اثر هرتزوگ و دمورن
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز BO Bartlett در جورجیا،pptx
پاورپوینت بررسی موزه سرستون های طاق بستان
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای مدرن Odunpazarı در اسکی شهیر،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی هتل موزه آنتاکیا در آنتاکیا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای آسیایی سیاتل در آمریکا،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی غرفه های Moody در نیواورلند،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای کودکان در نیویورک،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی جهانی۹۰۶ در سان فرانسیسکو،pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی و اجتماعی گونزاگ سن بریس در فرانسه,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان جامع خدمات فرهنگی در چین,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی آتلیه ها و نمایشگاه Marine Serre در فرانسه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی ساختمان بنیاد اِس در فرانسه ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنرهای نمایشی کندی در واشنگتن,pptx
پاورپوینت بررسی معماری مرکز هنرهای معاصر Ruby City در سان آنتونیو ، ایالات متحده

بخشی از مطلب


شهرستان دا چانگ، حدود 60 کیلومتری شرق پکن، بزرگترین منطقه مسلم مسلمان در نزدیکی پایتخت است و مسلمانان تقریبا 25 درصد جمعیت آن را تشکیل می دهند. برای بهبود کیفیت زندگی مسلمانان در ایالت، دولت محلی یک مرکز فرهنگی را برای انجام عمدتا به عنوان فضای نمایشگاهی و محل برگزاری رویدادهای اجتماعی به کار گرفت. معماران سه طرح را پیشنهاد دادند، یکی از آنها توسط کمیته محلی انتخاب شد. این ساختار ترکیبی از ویژگی های معماری اسلامی سنتی با روش های مدرن ساخت و ساز و مواد و فن آوری های صرفه جویی در انرژی، ایجاد یک فضای زیبا و تفکر برای خدمت به نیازهای جامعه است.

طراحی مرکز فرهنگی مسلمانان ؛ معماری مراکز فرهنگی همواره تخصص معمار “He Jingtang” به شمار می‌رفته است. پروژه کاخ ملی دانشانگ بدون شک یکی دیگر از شاهکارهای این معمار می باشد. این پروژه که در شهرستان خودمختار داچانگ، در استان هبی قرار دارد توسط دولت محلی در نظر گرفته شد تا یک طراحی نمادین که معرف فرهنگ خاص داچانگ می باشد ارائه دهد و همچنین به نوعی قدرت نرم مردم مسلمان شهر را افزایش دهد.
کاخ ملی از عملکردی چندگانه برخوردار است، نه تنها مرکزی برای اوقات فراغت در شهر ارائه می کند ، بلکه سایت فرهنگی مورد نیاز برای آشنایی با تاریخ محلی و شناخت منطقه را نیز  بری مردم و شهروندان فراهم می نماید.
این موارد مطمئنا چالش های زیادی را برای معمار در طراحی به وجود می‌آورد چرا که ترکیب اقوام خاص ، زمینه‌های تاریخی، باورهای مذهبی ، الزامات عملکردی پیچیده سایت و چیدمان این یادمان شهری مواردی هستند که باید معمار در کنار هم برای طراحی آنها را در نظر می گرفت.
 
در طراحی این پروژه ، هی ژیتگ تانگ عضو آکادمی علمی ،  ایده یا کانسپت خود را از دل ” ۲ دیدگاه” و “۳کاراکتر” به حقیقت رساند. او با ایده توسعه پایدار و دیدگاهی کلی آغاز به کار کرد. البته به طور کامل شرایط منطقه‌ای ، فرهنگی ، شخصیت های تاریخی معماری را در نظر گرفت و در نهایت یک طرح ایده‌ آل را ارائه داده است.
 
این مرکز یک مأوای شاعرانه است که بیانگر این دو موضوع، فرهنگ درخشان اسلامی و چشم‌ انداز ما برای یک زندگی بهتر به مردم است. همچنین این مرکز یک مرکز فرهنگی راحت است که خانه معنوی برای ساکنین محلی به ویژه مسلمانان را فرام می‌کند.
شهرستان داشانگ تحت محاصره‌ی مسلمانان در نزدیکی پکن می‌باشد. برای احیای فرهنگ اسلامی و بهبود کیفیت زندگی ، دولتمردان محلی این مرکز فرهنگی مسلمانان را توسعه دادند. مرکزی که به عنوان یک مجموعه اسلامی فرهنگی عملکردهای تئاتر، نمایشگاه، کنووانسیون ها و مرکز اجتماعی را نیز ارائه می‌دهد.
 
بر اساس طراحی مساجد سنتی ، ساختار فضایی مسجد با متریال‌ها و تکنولوژی‌های نوین ساختمانی ماهرانه تعریف شده است. طاق های دورتادور ساختمان به قوس‌های کوچکی که از بالا به پایین فشرده شده اند تغییر فرم داده‌اند، در حالی که این طاق‌های به شکل گلبرگ و خمیده با انعکاس برروی آب به صورت بیشتری سرزنده ودلپذیر می گردند.
ایده طرح گنبد، بازمعنابخشیدن انتزاعی از نمادهای اسلامی است که به جای تقلید ساده و کپی‌کارانه به کاربرده شده است. گنبد از پوسته گلبرگی تشکیل شده است و فضای داخلی را به صورت خلاقانه‌ای به یک بام سبز نیمه بیرونی تبدیل کرده است که از آفتاب ، هوای تازه و پوشش گیاهی برخوردار است.
 
در سال‌های اخیر ، هی ژینگ تانگ و تیم او پا به عرصه های بین‌ المللی گذاشته‌‍‍‌اند و با توجه به طرح‌های باشکوه خود بیشتر و بیشتر توجه رسانه‌های مشهور معماری بین المللی ، منتقدین و دانشگاه‌ها را به خود جذب کرده و تحسین آنها را بدست آورده اند. در ۱۰م این ماه، تیم طراحی هی ژینگ تانگ به دانشگاه معماری ونیز دعوت خواهند شد تا نمایشگاهی را با موضوع – مکان، فرهنگ، زمان – را برگزار نمایند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت ,بررسی طراحی , مرکز فرهنگی ,مسلمانان داچانگ ,طراحی مرکز , فرهنگی مسلمانان ,معماری مراکز ,فرهنگی , تخصص معمار “He Jingtang” , , ,
 
پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی مسلمانان داچانگ

تاریخ ایجاد 26/08/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 41 اسلاید دارای نقشه و تصاویر   قیمت: 5500 تومان   حجم فایل: 20799 kb  تعدادمشاهده  10  

 




:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: