پاورپوینت بررسی طراحی نمای ساختمان مرکز هیمالیای شانگهای -سورئال یا ارگانیک
نوشته شده توسط : safa
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری مرکز کنگره و نمایشگاه های چوبی در آگوردو ، ایتالیا
پاورپوینت بررسی معماری قصر بلورین ، بنای کریستال پالاس
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی مدرن فونْدک طراح: فونْدک
پاورپوینت بررسی موزه ژانگ ژیدونگ در ووهان چین اثر دنیل لیبسکند
معماری موزه مرسدس بنز اشتوتگارت ، پاورپوینت بررسی موزه ماشین بنز در آلمان اثر U.N Studio
معماری موزه کوآی برانلی، پاورپوینت بررسی موزه کوا برانلی اثر ژان نوول Jean Nouvel
پاورپوینت بررسی طرح مرکز ملی هنرهای معاصر فرسنو ، تورکوینگ – فرانسه ، 1997 اثر برنارد چومی
پاورپوینت بررسی طرح معماری موزه هنرهای معاصر آفریقا
پاورپوینت بررسی معماری مرکز فرهنگی پمپبدو سنتر بروکسل
پاورپوینت بررسی معماری پارک موسیقی پارکودلاموزیکا parcodellamusica
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای فدک اردبیل
پاورپوینت بررسی موزه پرگامون در برلین آلمان
پاورپوینت بررسی تحلیل موزه گوگنهایم نیویورک بهمراه نقشه اتوکد و تری‌دی
پاورپوینت بررسی مرکز هنرهای نمایشی تایوان
پاورپوینت بررسی نمایشگاه هوندا در تایلند
پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پيتر آيزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی موزه تاریخ هلوکاست
پاورپوینت بررسی پاویلون الیترا فیلامنت– آلمان-دانشگاه ICD-ITKE اشتوتگارت

پاورپوینت بررسی طراحی نمای ساختمان مرکز هیمالیای شانگهای

بخشی از مطلب
 اصل ساختمان چندین سال پیش ساخته شده است. پس از میزبان شدن شهر شانگهای برای اکسپو، Arata Isozaki، معمار ژاپنی، با الهام از جنگل نمایی ارگانیک را برای این ساختمان طراحی کرد. ماهیت بی نظم  و ارگانیک جنگل نه تنها در خارج ساختمان طراحی شده بلکه به معماری داخلی نیز راه یافته است به این صورت که ساختاری غار مانند و پر پیچ و خم در داخل ایجاد شده که بازدیدکنندگان می توانند در آن آزادانه گردش کنند. در مجاورت این نمای ارگانیک، نمای شبکه ای را مشاهده می کنید که با الهام از معماری سنتی چین طراحی شده است. به این ترتیب نمای ساختمان ملغمه ای از سبک ارگانیک و سبک های بومی منطقه است و به نشانه ای شاخص در شهر شانگهای تبدیل شده است.
 یکی از بهترین نمونه‌های تعامل میان دست‌آوردهای متفاوت در دانش‌های بشری و تأثیر یک تئوری علمی بر دیگر عرصه‌های معرفت، مبحث ضمیر ناخودآگاه فروید و تأثیر آن بر روان‌شناسی جدید، فیلسوفان اگزیستانسیالیست و همچنین هنرمندان سوررئالیست است. فروید معتقد بود انسان همچون کوه یخی می‌ماند که یک‌دهم آن روی آب است و نُه‌دهم آن زیر آب است و بخش معظم شخصیت انسان را برآیندی از آموخته‌های ناخودآگاه انسان در گذشته او می‌دانست؛ حتی بر این باور بود که بسیاری از علایق، سلیقه‌ها، تنفرها، امیال، و حب و بغض‌های او تحت تأثیر آموخته‌های ناهوشیارانه پیشین او است، به طوری که انسان بدون آن‌که دلیل علائق و سلیقه‌های خود را بداند، برخوردار از ویژگی‌هایی است که ناخواسته تحت تأثیر محیط، دوستان، والدین، رخدادها، محدودیت‌ها، ناکامی‌ها و شرایط اجتماعی در وجودش تحقق یافته است.

نظریه‌ی ضمیر ناخودآگاه را باید از انگشت‌شمار نظریه‌هایی دانست که در قرن بیستم توانست بر علوم متفاوت تأثیر ژرف گذارد و مورد بهره‌برداری قرار گیرد. از جمله سبک‌های هنری که تحت تأثیر این تئوری قرار گرفت، سوررئالیسم بود. سوررئالیست‌ها تحت تأثیر اندیشه‌های فروید و هانری برگسون، معتقد به جستجو در جهان رویا و ضمیر پنهان و معتقد به کشف و شهودی در لایه‌های پنهان درون بودند. هنرمندان سوررئالیست همچون آندره برتون، پیش از گرایش به این سبک تحت تأثیر سبک دادائیسم بودند و سپس به سمت این سبک گرایش پیدا نمودند. نخستین‌بار واژه‌ی «سوررئالیسم» توسط آپولینر شاعر فرانسوی در سال 1917 به کار برده شد. وی این واژه را در تفسیر یکی از نمایشنامه‌های خود به کار برد. پس از این از سال 1920 این سبک به تدریج هنرهای تجسمی را فرا گرفت و بسیاری از هنرمندان دادائیست به این سبک پیوستند. در سال 1925 نخستین نمایشگاه از آثار سوررئالیست‌ها تشکیل شد که افرادی همچون کله (Klee)، ماکس ارنست (Max Ernest)، جورجو دا کیریکو (Chirico)، خوان میرو (J.Miro)، ماسون (Masson)، پیکاسو و پاره‌ای از نقاشان معروف در آن شرکت جستند و بعد از سال 1926 نیز به تدریج بعضی از شخصیت‌های برجسته نقاشی همچون ماگریت (Magritte)، سالوادر دالی (Salvador Dali)، جاکومتی (Giacometti)، تانگی (Tanguy) و شاگال (Chagall) به این سبک پیوستند.(1)

در سبک سوررئالیسم به قوه‌ی وهم، رویا و تداعی آزاد صور پنهان در ضمیر ناخودآگاه هنرمند اصالت داده می‌شود و هنرمند می‌کوشد تا در خلق اثر هنری از سیطره‌ی عقل و ادراکات حسی رها شود و به صورت‌های مکتوم در روح و روان خود تجلی خارجی بخشد؛ آنان معتقد بودند هنر هرگز نمی‌تواند به وسیله‌ی عقل و هوشیار و بیدار آفریده شود و بر این باور بودند که با سست و کرخت شدن عقل و تفکر، کودک وحشی قوه توهم ما عنان اختیار وجودمان را در دست می‌گیرد و به خلق اثر دست می‌زند. سوررئالیست‌ها معتقد بودند هنر در غیبت عقلانیت آفریده می‌شود و هر چند در نگاه به خلق اثر هنری با نگاه عرفانی و افلاطونی فاصله دارند که اثر هنری را الهامی از صورت‌های عالم مثال، درون و یا برآمده از سروش غیبی می‌دانستند، اما این الهام را برآمده از ضمیر ناخودآگاه انسان می‌دانند که موجب خلاقیت در اثر هنری می‌شود. اعتقاد سوررئالیست‌ها به همین مبنا موجب شد تا پاره‌ای از آنان برای رها شدن از حاکمیت عقل و اراده و یا ضمیر خودآگاه، به سمت مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی کشیده شوند تا بدان وسیله در هنگام آفرینش هنری به سوی ترسیمی ناهشیارانه از تصاویر پنهان روحی خود گام بردارند و نیروی تخیل خود را از نظارت عقلانی خارج سازند.

این هنرمندان معتقد بودند که هنرمند باید واقعیت‌های غریزی و رویایی خود را ترسیم کند و بر خلاف طرفداران سبک کوبیسم (Cubism) که فرم‌گرا بودند یا هنرمندان پوریسم (Purism) که به دقت‌های ریاضی و پیوستگی کامل میان اجزاء فرم دقت داشتند، به فرم و پیوستگی ریاضی اهمیت نمی‌دادند و معتقد بودند که هنرمند، گنگ خواب‌دیده‌ای را می‌ماند که باید به فرافکنی ضمیر ناخودآگاه و تصاویر موجود در آن بپردازد و اشیاء را آن‌گونه ترسیم کند که به چشم یک شخص خواب‌دیده ظاهر می‌شود؛ به همین جهت در آثار نقاشی سوررئالیست‌ها، اشیاء به هیچ وجه شبیه واقعیت خارجی آن نیستند، بلکه واقعیت و رویا در هم می‌آمیزند یا به تعبیر دیگر در اثر آنان واقعیتی دیگر به وجود می‌آید، به طوری که همین امر موجب شده تا وفاداران به این سبک از شیوه‌ی خود به سوررئالیسم یا «واقعیتی برتر از واقعیت» تعبیر کنند.


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی , طراحی نمای ساختمان ,مرکز هیمالیای شانگهای , اصل ساختمان ,
 
پاورپوینت بررسی طراحی نمای ساختمان مرکز هیمالیای شانگهای -سورئال یا ارگانیک

تاریخ ایجاد 04/09/1395 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 22 اسلاید   قیمت: 5000 تومان     تعدادمشاهده  7  

 




:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: