مستند سازی عمارت عین الدوله تهران
نوشته شده توسط : safa
مستند سازی عمارت عین الدوله تهران

تاریخ ایجاد 22/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 برگ pdf   قیمت: 4000 تومان   حجم فایل: 8052 kb  تعدادمشاهده  3  


مستند سازی عمارت عین الدوله تهران

مستند سازی باغ و ساختمان عمارت
عرصه باغ11900 مترمربع است که به شکل مستطیلی شمالی جنوبی تعیین شده است .باغ  دارای چهار در است؛ دو ورودی اصلی درسمت شمال و جنوب و دو ورودی فرعی در دو جهت شرق و غرب.
درشمالی در اصلی و تشریفاتی مجموعه به شمار می رود.
مساحت ساختمان 800متر است که در دو طبقه بنا گردیده. ساختمان اولیه بنایی اعیانی ولی ساده‌ ییلاقی در دو طبقه بود.از زمان احداث بنا خبر دقیقی در دست نیست اما با قراین و امارات باید عمارت بین سال‌های 1330-1310 قمری ساخته شده باشد.
در طبقه همکف شاه‌نشین با سقف آیینه‌کاری شده و تزئینات قرار داشت ،که دوطرف آن  راهرو ایجاد شده بود .دسترسی به طبقه دوم از طریق راه ‌پله ای بود که سمت شمال شرقی ساخته اند .
بصیرالدوله در دوران اسکان دراین باغ چند مرتبه دست به تعمیرات و ساختمان زد.بار نخست در سمت شمال شاه نشین با ایجاد سالنی فضای ورودی ساختمان تقویت بخشید.که این خود سبب پیدایی بالکنی در طبقه دوم گردید
بار دیگر راه پله ساختمان را از شمال شرقی به میان ضلع غربی انتقال داد و با توسعه سالن ضلع شمالی، در طبقه همکف ، چند اتاق به صورت دو گوشواره‌ قرینه در دو سمت بنا ساخت .افزون بر آن مالک در قسمت میانی طبقه همکف مبادرت به ایجاد سرویس بهداشتی و حمام درون عمارت  نمود .با از میان رفتن مالک اولیه رفته رفته باغ  به حال خود رها شد .
 
در این فایل پی دی اف 30 صفحه ای به بررسی تزئینات و مستند سازی از این بنا پرداخته میشود.  نمونه اسلایدها رو در زیر میتونید مشاهده کنید


کلمات کلیدی مرتبط:
باغ و ساختمان عمارت ,مستند سازی عمارت عین الدوله تهران ,
مقالات مرتبط در این دسته




:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: