پروژه بررسی و تحلیل موزه هنرهای تزئینی ،رکیب خانه، اصفهان
نوشته شده توسط : safa
پروژه بررسی و تحلیل موزه هنرهای تزئینی ،رکیب خانه، اصفهان

تاریخ ایجاد 19/05/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 41 اسلاید پاورپوینت   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  16  


پروژه بررسی و تحلیل موزه هنرهای تزئینی ،رکیب خانه، اصفهان

دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه هنرهای تزئینی(رکیب خانه) در اصفهان
عمارت تاريخی «رکيب خانه» که در مرکز شهر اصفهان و نزديک بناهای مشهوری همچون «تالار اشرف»، «کاخ چهلستون»، «عالي قاپو» و «توحيد خانه» قرار دارد از جمله بناهای بافت قديم اصفهان به شمار می رود که در اوائل قرن يازدهم هجری مقارن با سلطنت شاه عباس اول به عنوان يکی از بناهای مجموعه دولتخانه صفوی احداث شد. با توجه به کلمه «رکيب خانه» مشخص می شود که اين عمارت محل نگهداری لوازم سوارکاری و يراق آلات اصطبل دولتی بوده است.
 
بعد از پایان حکومت صفويه عمارت «رکيب خانه» متروک گرديد و بعدها در عصر قاجار به دستور حاج محمد حسين خان صدر اصفهانی صدر اعظم نيک انديش فتحعليشاه احياء شد. در دوره حکومت «مسعود ميرزا ظل السلطان» بعد از انجام تعميرات و الحاقاتی که با آن دوره سازگار بود به عنوان محل زندگی اين حاکم تعيين گرديد. در دوران پهلوی اداره آمار و ثبت احوال اصفهان در اين محل مستقر شد و تغييراتی در ساختمان و مخصوصاً در جبهه غربی آن صورت گرفت. 
عمارت تاریخی رکیب خانه درمرکز شهر اصفهان ونزدیک بناهای مشهوری همچون تالاراشرف,کاخ چهلستون,عالی قاپو وتوحیدخانه قرار داردواز جمله بناهای بافت قدیمی اصفهان به شمار می رود.
با مراجه به ماَخذ مختلف دوران صفوی وباتوجه به کلمهءرکیب خانه مشخص می شود که این محل نگهداری لوازم سوارکاری ویراق آلات اصطبل دولت بوده.بامنقرضی دولت صفوی این عمارت متروک گردید وبعدها در عرقاجار به دستور حاج محمدحسین خان صدراصفهانی صدراعظم نیک اندیش فتحعلی شاه احیاء شد.دردوره حکومت مسعود میرزا ضل السلطان بعدازتعمیرات والحاقاتی که به آن دوره سازگاربود
 


کلمات کلیدی مرتبط:
پروژه بررسی و تحلیل ,موزه هنرهای تزئینی ،رکیب خانه، اصفهان ,دانلود پاورپوینت , تحلیل و بررسی ,موزه هنرهای تزئینی ,رکیب خانه ,در اصفهان ,عمارت تاريخی ,«رکيب خانه» ,شهر اصفهان,
مقالات مرتبط در این دسته
پروژه مرمت خانه طبیب زاده اصفهان،پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: