پاورپوینت بررسی نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس

تاریخ ایجاد 25/12/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 5000 تومان   حجم فایل: 626 kb  تعدادمشاهده  3  


بخشی از مطلب
نظریه شخصیت و سازمان از جمله رهیافت های منابع انسانی به مدیریت است. مجموعه آثار کریس آرجریس نمایانگر آن است که وی همانند مزلو و مک گریگور بر این باور بودند که انسان یک کل منسجم و نظام یافته است.
 
آرجریس در کتاب خود با نام ” شخصیت و سازمان ” ضمن مقایسه فعالیت های مدیریتی در سازمان های سلسله مراتبی و سنتی، با نیاز ها و توانایی های افراد بالغ، چنین نتیجه گیری می کند که برخی از اقدامات و فعالیت هایی که بویژه تحت تأثیر رهیافت های سنتی مدیریت انجام می پذیرند، با شخصیت افراد بالغ ناسازگارند.
 
برای مثال اصل تخصص گرایی در مدیریت علمی بر این فرض استوار است که هر چه کارها به نحو بهتری تعریف شوند، افراد به طور کاراتری آن ها را انجام خواهند داد.
 
به نظر آرجریس این عمل ممکن است مانع خود شکوفایی افراد در محیط کار شود. همچنین می توان به نظریه وبر در مورد بوروکراسی اشاره کرد که بر اساس آن باید سلسله مراتب اختیارات روشن باشد و مدیران سطوح بالاتر، افراد سطوح پایین تر را هدایت و کنترل کنند.
 
و ...


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس , پاورپوینت نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس , دانلود پاورپوینت نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس , پاورپوینت رایگان نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه شخصیت و سازمان کریس آرجریس , پاورپوینت کریس آرجریس , دانلود پاورپوینت کریس آ,
مقالات مرتبط در این دسته




:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: