پاورپوینت بررسی و تحلیل برج مارپیچی بارسلونا
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی و تحلیل برج مارپیچی بارسلونا

تاریخ ایجاد 03/01/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید   قیمت: 4500 تومان     تعدادمشاهده  3  


جدیدترین طراحی زاها حدید یک برج مارپیچی شکل است که قرار است در بارسلونا ساخته شود. این برج 11 طبقه روی زمین و یک طبقه روی زمین دارد. 65 میلیون یورو برای ساخت این پروژه اختصاص یافته است .
 
فهرست مطالب
    مقدمه
    موقعیت برج مارپیچی
    زاها حدید
    کانسپت برج مارپیچی بارسلونا
    فضاهای برج spiralling
    مصالح برج مارپیچی
 
بخشی از مطلب
مقامات شهر بارسلونا در ادامه طرح ایجاد یک هویت خاص برای این شهر، اولین سهم خود از معماری معمار معروف، زاها حدید، را در برج Spiralling یا همان برج مارپیچی از آن خود نمودند. پس از اینکه زاها حدید، این معمار برنده جوایز متعدد بین‌المللی، پاره‌ای از مشکلات ایجاد شده در پروژه پلازا را توسط هنر معماری برجسته خود برطرف نمود، با ساخت برج مارپیچی خود، به گونه‌ای مهر و امضایش را بر این شهر نهاد. این ساختمان منحصربفرد در واقع دری به سوی معماری میان محوطه دانشگاهی Besòs می‌باشد.
موقعیت برج Spiralling:
برج مارپیچی، ساختمانی تلفیق شده با منطقه شهری است که در آن، ۲۰۰۴ محل اجماع عمومی به همراه Besòs  میان محوطه دانشگاهی قراردارد. این سازه، با مساحت تقریبی ۶۷۰۰ متر مربع در محل تلاقی سه منطقه بزرگ شهری این شهر قرار گرفته است.به بیانی دیگر  می‌توان گفت برج مارپیچی یا همان برج Spiralling در بین خیابان‌های تاولت, سنت ریمن و ادوارد ماریستانی واقع گردیده است.
کانسپت برج مارپیچی:
معماری آوانگارد و پیشروی معمار برجسته، زاها حدید، ویژگیهای پیچیده‌ای را به منظور تلفیق فعالیت‌ها در فضای کاملا متفاوت این برج بدان بخشیده است. حجم‌های روی هم افتاده این سازه که به سان مجموعه‌ای از کتاب‌های روی هم قرار گرفته‌است، طرح منحصربفردی بود که حدید برای برج  Spiralling برگزید. در واقع زاها حدید، طرح این ساختمان را در ذهنش بر اساس حرکات مارپیچ ساخته و پرداخته کرده بود بنابراین نام انگلیسی این سازه نیز برگرفته از همین تفکر ذهنی است.
ضافه نمودن این طرح ذهنی به یک اسکلت نامتقارن و عجیب باعث خلق سازه‌ای شد که از بسیاری از نماها متمایز و خارق‌العاده می‌باشد. طرح برجسته معماری به کار گرفته شده در برج Spiralling، فضاهای باز زیادی نظیر تراس‌ها، حیاط‌ها و طاق‌نماها را ایجاد نموده که به ورود حداکثر نور طبیعی به ساختمان کمک مینماید. گره جدید ایجاد شده در برج Spiralling باعث اتصال فضای دانشگاه با فضای اداری شده که مثابه پلی بین آموزش، تحقیق و تجارت است و فرصت‌های تازهای را برای تعامل بین انواع مختلف کاربران در فضاهای عمومی این سازه نظیر حیاط‌ها و تالارها ایجاد می‌کند.
فضاهای برج spiralling:
برج مارپیچی، محوطه دفاتر مرکزی کسب و کار Besòs  و دفاتر توسعه علم و تکنولوژی، فعالیت‌های مبتنی بر آفرینش و ارتباطات، مطالعه، کارگاه‌ها و ایجاد فضاهای حرفه‌ای و مهندسی را در خود جای داده است. دانشگاه در طبقه پایین و دفاتر تجاری در طبقه بالایی قرار گرفته‌اند. مساحت محوطه به کار گرفته شده برای ساخت برج Spiralling، بالغ بر ۲۷۶۵۰ متر مربع است که مساحتی در حدود ۱۴۱۳۵ متر مربع برای دفاتر اداری، ۲۵۰۰ متر مربع برای Besòs میان محوطه دانشگاه، ۱۰۱۵ متر مربع برای بخش تجاری، ۱۰۰۰ متر مربع برای نمایشگاه‌ها و ۷ هزار متر مربع برای پارکینگ استفاده شده است.
مصالح برج مارپیچی:
ساختار اصلی برج مارپیچی، به سبب وجود پیش آمدگی‌های بسیار عظیم و ترکیب داینامیک، از فلز ساخته شده است. هسته اصلی این بنا نیز که از بتن مسلح ساخته شده در زیر زمین قرار گرفته است. لکن در لایه بیرونی برج Spiralling که از فولاد و بتن ساخته شده، دیوارهای پرده‌ای شیشه‌ای به همراه فضاهایی که توسط پانل‌های آلومینیومی از یکدیگر متمایز شده‌اند به چشم می‌خورند. به کارگیری این پانل‌های شیشه‌ای باعث ورود حداکثر نور طبیعی به درون سازه شده و همچنین چشم‌اندازی را رو به سوی دریا ایجاد می‌کند.


کلمات کلیدی مرتبط:
جدیدترین طراحی ,زاها حدید ,برج مارپیچی شکل ,موقعیت برج مارپیچی ,کانسپت برج مارپیچی بارسلونا ,فضاهای برج spiralling ,مصالح برج مارپیچی ,نمونه برج مدرن ,معماری برج مدرن شهری ,طرح برج مدرن ,پاورپوینت ,بررسی و تحلیل ,برج مارپیچی بارسلونا,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی آثار هرزوگ و دمورن
پاورپوینت بررسی بیمارستان اطفال سودان با تکنیک تهویه ایرانی
پاورپوینت بررسی پروژه کهکشان سوهو(زاها حدید)
پاورپوینت بررسی خانه شیشه ای(فیلیپ جانسون)
دانلود , نظریه بیونیک گرگ لین- پاورپوینت
پاورپوینت بررسی آپارتمان لایه‌های سبز - معماری سبز
دانلود پاورپوینت بررسی برج العرب دبی - به همراه فایل سه بعدی
دانلود پاورپوینت معرفی موزه یهود برلین اثر دانیل لیبسکیند




:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: