پاورپوینت بررسی مرمت قلعه روستای قلندر کردستان
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مرمت قلعه روستای قلندر کردستان

تاریخ ایجاد 30/01/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 132 اسلاید   قیمت: 29000 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت بررسی مرمت قلعه روستای قلندر کردستان
 
بخشی از مطلب
روستای قلندر دارای پتانسیل ها و آثار تاریخی و گردشگری بسیار غنی و باارزش و دارای ۱۲۰ خانوار و حدود ۶۰۰ نفر جمعیت است و در نزدیکی سد قرار دارد، دارای امکانات آب، برق، گاز، خانه بهداشت، مدرسه ابتدایی و متوسطه اول، شرکت تعاونی است و بیشتر مردم به کشاورزی و دامداری و بعضی فصول سال به ماهیگیری مشغولند.
 
مردم روستا بسیار صمیمی، مهمان نواز، دارای فرهنگ غنی در برخورد با میهمانان و قانع می باشند
 
این روستا مظلوم و مورد غفلت واقع شده، روستایی که مملو از آثار تاریخی و کم نظیر همچون: حمام تاریخی قلندر و عمارت تاریخی “فیض اله بیگی” و در جوار دریاچه و سد بزرگ لگزی  می باشد و عملاً روی گنج خوابیده است، در سایه کم توجهی مسئولان شهرستان و استان در گذشته، دهیار و شورای روستا، فعالان فرهنگی و حتی اهالی رسانه تاکنون نتوانسته بصورت شایسته ای از این پتانسیل ها و فرصت ها استفاده بنماید.این روستا بین شهرستانهای سقزوبوکان قرار دارد وباقرار گرفتن در کنار سد زرینه رود دارای طبیعت زیبا وبکری هست که توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.این روستابه گفته اهالی روستا قدمتی ۱۴۰۰ساله دارد.مردم این روستا کرد نشین میباشندوبه زبان کردی حرف میزنند دراین روستانیز مانند سایرروستاهای دیگر سقز بناهای تاریخی باارزش ومهمی قرار دارد که ازجمله آنها حمام تاریخی روستای قلندروقلعه روستای قلندر میباشند که متاسفانه امروز بدلیل بی توجهی سازمان میراث فرهنگی شاهد تخریب این بناها هستیم . حمام تاریخی که امروزه به زباله دانی تبدیل شده وقلعه روستانیز در تحقیقی که ازآن بعمل آوردیم به انبار علوفه دامی روستاییان مبدل شده است.زمان ساخت قلعه به گفته بعضی ازروستاییان قدمتی ۱۷۰ساله دارد وبانی آن تیمسار حسن بگ فیض اله بیگی میباشد.این قلعه در دو طبقه ساخته شده است.
 
بناي مسجد طبق روايات محلي ، به زمان شيخ حسن مولان آباد ، از عرفاي حكيم رياضيدان مشهور عصر افشاريه ، بر مي گردد . هنگام عزيمت نادرشاه افشار به بغداد  وي از منطقه سقز عبور كرد و طبق درخواست شيخ حسن مولان آباد براي ساخت مسجدي براي اهالي شهر سقز . نادرشاه دستور ساخت اين مسجد را در بافت قديم شهر سقز داد . در حال حاضر نيز برخي از اهالي منطقه به اين مسجد ، مسجد شيخ حسن مولان آباد مي گويند .
 
از نشانه ها و دلايل صحت اين مدعا ، اين است كه در اين سفر ،نادرشاه دو عصاي مرصع و يك سفره منقوش زيباي چرمي را نيز به شيخ حسن هديه مي دهد . اين وسايل در حال حاضر ، در قريه مولان آباد ، كه آرامگاه اين عارف عالي رتبه در آن قرار دارد . نگهداري مي شود . همچنين ، يك جلد كلام ا… مجيد خطي در مقبره شيخ حسن است ، و تاريخ آن به اواخر دوره افشاريه دلالت دارد . همچنين با توجه به كاشيكاريهاي اين مسجد كه بيشتر مربوط به اواخر افشاريه و اوايل زنديه است و خصوصيات آن دوران را دارد مي توان به طور قطع مطمئن شد كه بنا مربوط به دوره افشاريه است ، و در دورانهاي بعدي مرمت شده و تعميرات جزئي در آن صورت گرفته شده است.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی مرمت ,قلعه روستای , قلندر کردستان ,پروژه کامل ,مرمت قلعه ,روستای قلندر, پروژه مرمت ,قلعه روستای قلندر, دانلود پاورپوینت , قلعه روستای قلندر, دانلود پروژه ,کامل مرمت قلعه , روستای قلندر کردستان, دانلود رایگان , مرمت قلعه روستای قلندر, دانلود طرح مرمت ,قلعه روستای قلندر ,روستای,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی مرمت مسجدحمامیان بوکان
پاورپوینت بررسی مرمت عمارت خسروآباد سنندج
پاورپوینت بررسی مرمت حمام عبدالخالق سنندج
دانلود بررسی مرمت پل خان پاورپوینت
پاورپوینت بررسی مرمت واحیاء حمام عمارت مشیر دیوان سنندج
پاورپوینت بررسی مرمت خانه انصاری ارومیه
پاورپوینت بررسی مرمت خانه غروی بروجرد
پاورپوینت بررسی مرمت خانه خلبانی همدان
پاورپوینت مرمت حمام خان سنندج
دانلود بررسی در مورد امامزاده محمد بازار شوشتر،پاورپوینت
دانلود بررسی آشنایی با مرمت ابنیه با موضوع بازار قدیمی دزفول،پاورپوینت
دانلود بررسی مرمت خانه تیزنو دزفول پاورپوینت
مرمت و ابنیه خانه اقای ,کمانه محله ساغریسازان ,پاورپوینت
دانلود پاورپوینت مرمت امامزاده رودبند بهمراه نقشه های اتوکد
دانلود مرمت کاروانسرای مهر خراسان ،پاورپوینت
دانلود مرمت خانه توکلی مشهد ،پاورپوینت
دانلود مرمت خانه صادقی لاهیجان،پاورپوینت
دانلود تجزیه و تحلیل کلیسای سنت استپانوس مقدس،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی آسیب شناسی خانه نیک اندیش
پاورپوینت بررسی مرمت واحیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران




:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: