نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه گوگن هايم، بيلبائو اسپانيا

تاریخ ایجاد 10/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 46 اسلاید   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  5  


پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه گوگن هايم، بيلبائو  اسپانيا
 
بخشی از مطلب
گهري محل موزه بيلبائو رادر يکي از "تقاطع"هاي شهري برگزيد. ناحيه اي صنعتي و متروک، که در امتداد ساحل رودخانه گسترش يافته است و رمپ پل از روي آن عبور مي نمايد، جايي که در مرکز توسعه جديد منطقه قرار دارد. اتصال زنجيره ي مکانيکي حجم هايي که يکي در ديگري مي آميزد، خط اصلي طرح را تشکيل داده است. آفرينش ميداني که نه فقط پذيراي محل فروش بليط موزه مي باشد، بلکه همچنين، دربردارندهي رستوران ها، فروشگاه ها و يک تالار سخنراني کوچک است.
نتيجه، مجموعه اي است که مجتمع را به شهر پيوند مي دهد و در مجاورت اسکله ي ساحلي: در افق ديد سرنشينان هزاران خودروئي که همه روزه از روي پل عبور رودخانه ي نوريون عبور مي نمايند، چشم اندازي پلاستيکي پديد مي آيد که هرگز قبلاًً تجربه نشده است.
در فضاي داخلي ارتفاع پنجاه متري هال، شرايط لازم را براي نصب تاسيسات بزرگ فراهم نموده است(30-1)، ضمن اين که گالري هاي ترازهاي سه گانه ي بالکن، آسانسور بسيار حجيم و فضاهاي متنوع نمايشگاهي را آزاد مي سازد. دفاتر اداري، انبارها و ساير سرويس هاي خدماتي، در ادامه، به حجم طويل و قوسي شکل، به ارتفاع 30متر و درازاي 100متر ملحق مي گردند، که به زير پل نفوذ نموده است. گهري، با تدبير اسکيس ها و طرح هاي پياپي، مصالح را فرم مي دهد و بر تورفتگي و برآمدگي ها مورد بررسي قرار ميدهد. با ايجاد يک مدل ارضاء کننده، مي تواند آن را در کامپيوتر ذخيره نمايد، تا بدين وسيله، مدلي جديد خلق نمايد و مبنايي براي هزاران اصلاح و تغيير ديگر پديدآورد.
يعني توجه به بازيافت، بازسازي و استفاده مجدد از هرآنچه که مواد دورريز و ضايعات محسوب مي گردد. بخش دوم، با سر فصل فضاسازي، مي توانست به شکل گيري فضاهاي عمومي تخصيص يابد، زيرا معمار، پتانسيل هاي نهفته در موقعيت ساختمان ها را مورد شناسائي  قرار مي دهد؛ مجموعه اي  از اقدامات عملي، که در مرکز فعاليت هاي او قرار دارند، کانوني را پديد مي آورند که غالباً جايگاه قطعات هنري نوين است.
بخش سوم، با تمرکز بر روي طرح ادگمار، به "قسمت هاي تقسيم شده ي ساختمان" و دست افشاني ها و پايکوبي هاي معماري  توجه داده است. جداسازي ها، که به عمليات جراحي تشبيه گرديده اند، نه فقط به زايش مشخصه هاي اصلي و فضايي مي انجامند، که در بردارنده نتايج پلاستيکي اند.
سرفصل بخش چهارم، طبعاً مي بايستي آميختگي ناميده مي شد. و چنان که اخيراً ملاحظه گرديد، به وضوح، فقط به مکاشفه ي احساس مجسمه سازي، به معماري مبدل مي گردد، و بالعکس. آميختگي، زيرا هنرهاي مجسمه سازي و معماري درهم مي آميرند، و هماهنگي بيرون و درون ، فضاها و حجم ها، اتمسفر و مواد، چنان است که گويي کنسرت اجرا مي کنند.
نيل به آميختگي تام، و شکوفايي آثاري آنچنان بزرگ، براساس بررسي هاي دقيق عملي و منطقي، برنامه ي طرح را به بخش هاي متفاوت تقسيم مي نمايد. اجزاي مختلف، در طي پيشرفت پروژه، به منظور برقراري بالاترين ميزان تناسب، چه از نظر موقعيت مکاني، و چه از نظر تاثير متقابل برروي يکديگر، دائماً در حرکتند. پرداختن به ضرورت ها، بيش از تثبيت فرم هاي از پيش تعيين  شده، به انعطاف پذيري ذاتي روند عمليات اجرائي و پوياي گفت و گوها با نيرو هاي غيرحاضر در مرحله مطالعات( نظير کارفرما، شهرداري و ...) مي انجامد.
انعطاف در طرح، گهري را از انجام اقدامات سازمان يافته و پلاستيک در زمان مناسب، محروم نمي سازد. نمونه بارز آن را مي توان در تفاوت هاي "فضاهاي اصلي" و "فضاهاي تکميلي" مشاهده نمود.
لويي کان، از زنجيره هاي اصلي و تکميلي، در فرم هاي بسته و فشرده، غالباً نوعي سلسله مراتب فضايي آفريده است، حال آن که گهري، اساساً به پيوند هاي تشريفاتي بي علاقه است، و با تفاوت ها، رفتاري واژگونه دارد. قسمت هاي پايه اي طرح را اغلب در مسيرهاي مستقيم مي گنجاند، و در بيرون، به آزادسازي تمامي  سيستم هاي تکميلي مي پردازد.      
و......


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری موزه گوگن هايم ,طرح موزه گوگن هايم ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,موزه گوگن هايم ,پاورپوینت تحلیل و بررسی ,موزه گوگن هايم، بيلبائو اسپانيا ,موزه بيلبائو ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری موزه هنر اسلامی دوحه
پاورپوینت بررسی نمایشگاه مد و فشن آرمانی GIBO Armani
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری باغ کتاب تهران
پاورپوینت بررسی پروژه فرهنگی تفریحی ورزشی زِنیتِ اثر نورمن فاستر
دانلود پاورپوینت بررسی معماری موزه لوور ابوظبی اثر آتلیه ژان نوول
پاورپوینت بررسی موزه‌ی مد و لباس ایو سنت لورنت در مراکش اثر دفتر Ko
پاورپوینت بررسی معماری موزه ی فلسطین توسط گروه معماری Heneghan Peng
بررسی معماری غرفه اتریش در اکسپو میلان 2015، پاورپوینت
دانلود بررسی موزه هنر میلواکی پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری نمايشگاه بي ام و - BMW EXHIBITION & MUSEUM
بررسی مبانی نظری طراحی موزه با نمونه مشابه موزهای خارجی و داخلی
پاورپوینت بررسی نمایشگاه هوندا در تایلند
پاورپوینت بررسی خانه فرهنگی و تالار شهر مالمو لیو در مالمو
پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی و هنری وینان
پاورپوینت بررسی نمونه موردی نه موزه و فرهنگسرای ایرانی و خارجی
پاورپوینت بررسی باغ کتاب تهران
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی مركز بين المللي فرهنگي اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کياسما در هلسينکی فنلاند ، استیون هال




:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: