پاورپوینت بررسی مبانی نظری اصول طراحی موزه
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی مبانی نظری اصول طراحی موزه

تاریخ ایجاد 18/06/2018 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 60 اسلاید   قیمت: 9000 تومان     تعدادمشاهده  1  


پاورپوینت بررسی مبانی نظری اصول طراحی موزه
 
بخشی از مطلب
موزه مکان گرداوری، نگهداری و به نمایش گذاشتن نعمت های فرهنگی و هنری به منظور آموزش و پژوهش است و معنای لغوی آن به معنای مکانی است که مجموعه ی بزرگی از آثار باستانی و اشیاء گران بها را در معرض نمایش میگذارد.و سه وظیفه آن جمع آوری، نگهداری و نمایش اشیاء است.
در ابتدا موزه هایی که در جهان شکل گرفتن هدف خاصی نداشتن ولی بعد ها در دوره رنسانس تحول عظیم فرهنگی در اروپا پدید آمد و موزه ها نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفتن.
باید فرهنگ آموزشی موزه را گسترش داد و از طریق رسانه وسایل ارتباط جمعی را تشویق  به معرفی ارزش های تاریخی کرد و با ایجاد امکانات تفریحی، رفاهی از جمله سینما تئاتر، شهر بازی و ... مردم را به سمت موزه ها کشاند.
هنگامی که از فضا سخن به میان می آید ، غالبآمحدوده ای که کف و سقف و بدنه داشته باشد، به ذهن خطور میکند . ولی این تعریف عمومی از فضای معماری است . فضای معماری با عناصر معماری محدود و معرفی می شود وبا ترکیب مناسب دیوارها ، ستون ها ، کف ها و سقف و کیفیت مورد نظر دست میابد و شرایط لازم را برای ایجاد محیطی مأنوس و مفید قابل استفاده ، زیبا و خوش آیند ، امن و مستحکم برای انجام همه فعالیت ها و شرایط مختلف زندگی فراهم می آورد . کیفیت فضای ایجاد شده کاملاً به نوع عناصر محصور کننده و ترکیب آن ها بستگی دارد . جهت فضا ، درجه باز و بسته شدن فضا ، نوع رابطه با فضاهای مجاور همه به نحوه ی استفاده دیوارها ، ستون ها ، کف و سقف بستگی پیدا می کند .
برای درک مفهوم فضا باید دوبخش اصلی فضا را از هم متمایز کرد . یکی خود فضا و دیگری محدوده ی قابل تشخیص آن به عبارت دیگر بدنه ها ، کف و سقف ، فضا را نمی سازد ، بلکه فضا درون آن ها قرار میگیرد و تغییر آن ها روح فضا را تغییر می دهد .
از فضا به عنوان محدودی فضای ادراکی حسی می توان نام برد. ادراک به وسیله ی حس ها به وجود می آید . نظریه های نوین درباره ی حس ها نه تنها دریافت های غیر فعال ، بلکه دریافت های فعال را نیز مطرح می سازد ،گیبسون بر اساس همان پنج حس اصلی تقسیم بندی نوینی را ارائه می دهد . او بینایی و شنوایی را هم ارز نمی داند و یا لامسه را به اجزا گوناگون فشار ، گرما ودرد تقسیم می کند . همچنین به ترکیب حاصل نیز توجه دارد . حس حرکت و حس جهت یابی درونی که احساس بالا و پایین و چپ و راست ،و عقب و جلو را شامل می شود. ادراک فضایی برحسب شرایط ، متفاوت خواهد بود. فضایی که خالی از انسان است یا مراسمی در آنجا جاری است و یا نوع موسیقی که در آنجا به گوش میرسد رفتار فضایی و ادراک فضایی را تغیر می دهد. انسان از بوهای خاص احساس فضایی خاصی را دریافت می کند . احساس انسان در عبور از یک فضا حرکت مفاصل و عضلات خود را لمس می کند . سختی یا نوعی سطح زمین و بالا و پائین رفتن از پله را احساس می کند. اگر انسان تنها ابزار اندازه گیری محیط بود ، فضا برای همه یک گونه درک می شد ویا دست کم ادراک مشابهی می داشت در حالیکه این گونه نیست و هر فضا بر افراد مختلف ، تأثیرات گوناگون دارد. در ادراک فضا حافظه شخص نیز نقش بسزایی دارد. تجربیات فضایی ، سنت فرهنگ و از این قبیل، ادراک فضایی یک معبد ژاپنی بسیار متفاوت از درک همان توسط یک فرد یونانی است. تا این جا فضا به عنوان محدوده ی محصور شد و تنها آدم ها از طریق مشخصی با این فضا آشنا هستند.
همواره در پسیدایش خلق هر چیزی نیازی نهفته است که هرچه این نیاز قویتر بیان شود نتیجه ی آن یافتن پاسخی درست بی منطق می باشد که اثرات مثبت آن جواب همواره باقی خواهند ماند پیدایش طرح معماری نیز چنین می باشد . قدر مسلم طرحی از جایگاه محکم برخوردار می باشد که طراح ان با خیال آسوده و راحت فقط به یافتن پاسخی درست در جهت نیاز مطرح شده درست از سوی مخاطبین آن مسأله باشد و صحت این امر در طرح های ماندگار معماری دیده می شود . همان قدر که در معماری داشتن ایده مهم است اگر از مرحله ی ایده به فرم و فضا نیز اهمیت دارد ایده ها مصالح اولیه طراحی هستند . ایده در مرحله ی آغازین ممکن است ذهنیتی خاص باشد . این ذهنیت سپس بر ایده معمارانه و دست آخر به ایده عینی (فرمال) تبدیل می شود . اولین ایده های معماری می تواند از مسائلی کاملاً تجریدی متولد شوند . در نهایت فضای ساخته شده محیطی مثنوی و فیزیکی است که در روح و جسم انسان مورد تأیید قرار می گیرد . فضا در معماری از اهداف اصلی به شمار می آید و طراحی فرم در واقع جزئی از از خلق فضای معماری است هر محیط انباشته از اطلاعات متفاوت است و هر شخصی به تناسب شغل ،حرفه و شخصیت خود و ... . اطلاعات متفاوت با دیگری از محیط کسب می کند . تصویر و تصور انسان ها از شهر و محیط شان احساسات انسان را نسبت به آن فضا ، نسبت به خودشان و نسبت به فضای خارج از خودشان رقم می زند .
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت بررسی ,مبانی نظری اصول طراحی موزه ,موزه ,معماری موزه ,طراحی موزه ,نمونه موزه ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی استانداردهای طراحی گالري ونمايشگاه
پاورپوینت بررسی اصول ضوابط و استاندارد فضاهای طراحی موزه
پاورپوینت بررسی اکو موزه
دانلود بررسی اصول طراحی موزه پاورپوینت
دانلود بررسی موزه هنر دنور آمریکاپاورپوینت
دانلود بررسی باغ موزه دفاع مقدس پاروپوینت
دانلود بررسی و تحلیل موزه تاریخ هولوکاست فایل پاورپوینت
دانلود بررسی موزه جنگ منچسترفایل پاورپوینت
دانلود بررسی موزه هنر های معاصرفایل پاورپوینت
دانلود بررسی و تحلیل مقاله موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ،pdf
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای مدرن لیل – فرانسه
دانلود بررسی موزه هنرهای باستانی سئول فایل پاورپوینت
پاورپوینت بررسی انواع و اقسام موزه بر اساس نوع کاربری
پاورپوینت بررسی تاریخچه و پیشینه موزه درایران و جهان
دانلود بررسی موزه علم و هنر شهر والنسیا فایل پاورپوینت
دانلود بررسی موزه نور و عکاسی- بررسی کامل موزه از تمامی جوانب معماری پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل موزه لوور پاریس فایل پاورپوینت
دانلود بررسی و تحلیل باغ موزه آب ،پاورپوینت
دانلود بررسی موزه هنر های معاصر تهران پاورپوینت
دانلود بررسی تحلیل موزه هنر کیمبل پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: