دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای خاوران( جوان) به همراه پلانهاو تصاویر
نوشته شده توسط : safa
دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی فرهنگسرای خاوران( جوان) به همراه پلانهاو تصاویر

تاریخ ایجاد 11/02/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 61 اسلاید   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 2205 kb  تعدادمشاهده  18  


اين مجموعه به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقي تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب مي آيد.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان يکي از بزرگ‌ترين مراکز فرهنگي کشور محسوب مي‌شود.
 
اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲، نیز شروع به کار کرد. این فرهنگسرا به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم شهر تهران به حساب می‌آید.
 
 فوايد و مزاياي مراكز فرهنگي
مكان هاي فرهنگي مانند مدرسه، مسجد، كتابخانه، سينما و تئاتر مي توانند در ارتباط با مردم موجب غناي فرهنگي و بالابردن سطح سليقه و خلاقيت هاي ذهني و فكري آنها شوند. اما چند دهه است كه در سطح جهان مبحث همنشين كردن اين فضاها با هم و در ارتباط متقابل با هم مطرح گرديده است. آنچه در مطرح كردن اين نظريه در درجه اول داراست، استفاده مفيد تر از اين گونه فضاهاست. براي مثال فردي، كه قصد گذراندن اوقات فراغت خود را در يك سينما يا تئاتر دارد با بردن يك كتابخانه در كنار اين دو مكان به مطالعه و بررسي در زمينه سينما، تئاتر يا هر زمينه ديگر مورد نظرش تشويق مي گردد. يعني نفس وجود امكانات انسان را تشويق به حركت براي يافتن مطلب جديد مي كند. پس در اينجا فضاي كتابخانه و فضاي سينما با هم خدمات مشتر ك ارائه مي دهند كه هركي مكمل ديگري خواهد بود اگر سلسله مراتب طراحي و سپس مديريت صحيح در اين مجموعه ها صورت گيرد شاهد يك پديده فرهنگي خواهيم بود.
     در زندگي ماشيني امروز كه وقت اهميت فوق العاده پيدا كرده است مجموعه هاي فرهنگي مي توانند سمبل استفاده مفيد از وقت و جلوگيري از پراكندگي كه باعث به در رفتن نيروهاي خلاق جوانان است باشند.
 
فرهنگسرا
از آنچه گفته شد چنين بر مي آيد كه فرآيند فرهنگ در ضمير ناخودآگاه جامعه صورت مي پذيرد و اين زماني است كه به تعبير مرحوم شريعتي انسان خود اجتماعي  و تاريخي اش را حس مي نمايد و اين خود سرچشمه جوشان و زاينده فرهنگ است. اين فرآيند است كه در طول تاريخ همواره صورت مي پذيرفته است اما احداث فرهنگسراها يا نهادهاي مشابه سابقه ديرينه اي در كشور ما ندارد و به دهه هاي اخير برمي گردد.در سالهاي نيمه دوم دهه 60 پس از پايان جنگ تحميلي و شدت گرفتن توسعه ساخت فرهنگسراها در اولويت قرار گرفت و نمونه هاي خوبي از اين مراكز هر چند به عنوان گام اول تاسيس گرديد كه از آن جمله اند فرهنگسراهاي: بهمن، خاوران. اما نكته قابل توجه اينجاست كه متاسفانه بخش عمده اي از اين مراكز همجون ديگر نهادهاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي در پايتخت متمركز كرديده و توزيع آنها به صورت عادات صورت پذيرفته است .
 
4 فرهنگسرا تحت تاثير دو پارامتر:
1.حوزه و وسعت عمل
2.ويژگي هاي فرهنگي- بومي
از كيفيات و كميات فضايي متفاوت برخوردار مي باشند. به عنوان مثال: محدوده فعاليتهاي يك فرهنگسراي محله اي با يك فرهنگسراي منطقه اي يا فرا منطقه اي متفاوت مي باشد و نيز نوع فعاليتهاي انجام شده در فرهنگسرا، بستگي مستقيم با ويژگيهاي فرهنگي آن ناحي از قبيل زبان، مذهب و ميزان رفاه اقتصادي مردم دارد.
فرهنسگرا محلي است كه در آن جوان از يك سو به بيان و مطرح كردن خويش و احساسات و انديشه هايش مي پردازد و از سوي ديگر بر ذخيره فرهنگ ملي مي افزايد، لذا فرهنگسرا بايد به طرز همه جانبه در برانگيختن روحيه كشف و ابداع و خلاقيت در جوانان موثر باشد
و...


کلمات کلیدی مرتبط:
اين مجموعه به منظور پر کردن اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقي تهران ساخته شده‌ که از مناطق محروم به حساب مي آيد.در حال حاضر، مجموعه فرهنگی تفریحی‌ جوان يکي از بزرگ‌ترين مراکز فرهنگي کشور محسوب مي‌شود. , ,اولین گام احداث «فرهنگسرای‌ خاوران» در بهار سال۱۳۷۲، برداشته شد و از دوازدهم تیرماه سال۱۳۷۲،,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ساختمان پارک اپل
پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای دستی سوئد ، اثر گروه معماری الیندس
بررسی، استانداردهای طراحی نمایشگاه اتومبیل،پاورپوینت
بررسی، باغ موزه های تاریخی تهران،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی موزه هولون، اسرائیل (فلسطین اشغالی)
پاورپوینت بررسی معماری ، موزه جنگ منچستر ، Imperial War Museum
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگي بوعلي سيناي همدان.pptx
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع فرهنگي فجر سنندج.pptx
بررسی، موزه آب یزد،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی سالنهای موسيقي ، اوديتوريوم ، پاركودلا در رم اثر رنزو پيانو
پاورپوینت بررسی شهر فرهنگی گالیسیا اثر پيتر آيزنمن -Galicia
پاورپوینت بررسی مرکز هنرو صنایع دستی جواهار کالا کِندرا اثر چارلز کوریا
پاورپوینت بررسی مركز بين المللي فرهنگي اصفهان اثر فرهاد احمدی
پاورپوینت بررسی سفارتخانه و اقامتگاه سفیر ایران در تفلیس گرجستان
پاورپوینت بررسی سفارت ایران در توکیو ژاپن - اثر شیخ زین الدین
پاورپوینت بررسی موزه کياسما در هلسينکی فنلاند ، استیون هال
پاورپوینت بررسی موزه احمدآباد، هندوستان اثر لوکوربوزیه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر کلیولند اثر فرشید موسوی
پاورپوینت بررسی موزه سرخ اثر دیوید اَجی -David Adjaye's
پاورپوینت بررسی تالار شهر سینت‌سالو، اثر آلوار آلتو




:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: