دانلود , پاورپوینت,بررسی طراحی خانه شماره ۰۳ در شیراز
نوشته شده توسط : safa
دانلود , پاورپوینت,بررسی طراحی خانه شماره ۰۳ در شیراز

تاریخ ایجاد 08/10/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 24 اسلاید بهمراه نقشه ها   قیمت: 5500 تومان     تعدادمشاهده  7  


دانلود , پاورپوینت,بررسی طراحی خانه شماره ۰۳ در شیراز
 
بخشی از مطلب
ازآنجاکه وقوف برهرآبادي تنها درارتباط  با حول وحوش آن امکان پذيرمي شود بديهي است که اين مقوله مي يابد محيط طبيعي مفروضي را دربرگيرد. بدين ترتيب ،آبادي رامي توان صحنه رخداد سکونت طبيعي خواند. 
لازم به يادآوري است که فرصت جهت آبادي گزيدن درسرزمين هاي بکربراي انسان امروزين بسياربه ندرت دست داده وچنين رويدادي را مي بايد از وقايع صرفا تاريخي به شمار آورد. دردوران معاصرازبدو تولد به درون محيطي ازپيش آمده ومصنوع ( افکنده ) شده وغالبا بدون آنکه امکان چنداني براي گزينش داشته باشيم ناچارازخوگرفتن با آن مي باشيم . درصحت گفته اخيرترديدي نيست ، اما حتي مکان درحال حاضرموجود را نيز مي توان به عنوان آبادي يعني راه حلي براي مسئله بنيادين يافتن جاي پا درجهاني مفروض انگاشت . علاوه براين وبه يقين ،احداث بناي نوبرزمينه کهن رانيزمي توان عمل آبادي گزيدن به شمارآورد. 
هنگامي که کارآبادي گزيدن به انجام رسد ، ديگر شيوه هاي  سکونت که به اشکال مقدماتي همبستگي آدميان مرتبط مي شود پاي به گود مي نهند. مي دانيم آبادي به عنوان مکان براي چهره به چهره شدن عمل مي کند ، جايي که انسان ها درآن به مبادله  فرآورده هاي مصنوع ، انديشه ها واحساسات خود با يکديگر مي پردازند. ازروزگارکهن ، فضاي شهروآبادي صحنه  ملاقات وديدارانسان ها بوده . ديدارالزاما بيانگر توافق نبوده ودراصل به معناي گردهم آمدن مردم با تمامي اختلافات ايشان مي باشد. ازاين روفضاي شهري ضرورتا  مکاني مي شود ، براي مکاشفه يا به عبارتي ((حيطه  امکانات )) گوناگون . درفضاي شهري ،انسان با احساس آزمودن آن چه که به يک جهان غنا مي بخشد مسکن مي گزيند. با بهره جويي ازواژه (( تجمع )) با مفهوم  ريشه اي آن که گرد آمدن  و انجمن کردن مي باشد ، مي توان اين شيوه را سکونت مجتمع خواند. 
هنگامي که گزينش ها درحيطه امکانات به انجام رسيد ، چارچوب هاي ( توافق ) که بالاترازنمايش ديداري صرف  و ساده  نشانگرنوعي پيچيده وجامع ازعضويت اجتماعي است نهاده مي شوند. بدين ترتيب، توافق بيانگرارزش ها ومنافع مشترک بوده وبنيادهاي عضويت اجتماعي وجامعه رامي افکند. علاوه براين ، توافق مي بايد نيت دستيابي به يک ديدارکده  عمومي يا مکاني که ارزش هاي مشترک درآن نگهداري شده وبه منصه  ظهورمي رسند را نيز درخود بگنجايد . چنين جايي رامعمولا نهاد يا بناي عمومي ناميده اند. ازاين رو، شيوه سکونتي را که درخدمت آن قرارمي گيرد مي توان به ياري واژه ((عمومي)) مبني برآن چه که جامعه وعموم درآن سهيم اند ، سکونت عمومي  خواند. از آنجا که بناي عمومي مجموعه اي ازباورها و ارزش ها را در خود مي گنجاند بايد درقالب (( توضيحي )) که روشنگرجهان عام ومشاع است ظاهرگردد. 
به هرصورت ، گزينش ها خصوصي تر نيز وجود داشته و وجود هر فرد از جرياني ويژه و مختص  به خود پيروي  ميکند .  لذا سکونت ، آن گوشه گيري  که لازمه  شکل گيري وپرورش هويت ويژه  فردي است را نيز شامل مي شود. شيوه اخيررا مي توان باعنايت به فعاليت هايي که مي بايد از دخالت ديگران دورنگه داشته شوند سکونت خصوصي ناميد. لازم به يادآوري است که زندگي خصوصي نيزازچارچوب هاي وضع شده ازجانب عموم پيروي کرده و درنتيجه گوشه گيري دراينجا مبادرت ورزيدن به عملي نامتعارف به شمارنيامده بلکه معرف عقب نشيني و درحاشيه قرارگرفتن مي باشد. صحنه اجراي نقش سکونت خصوصي بناي مسکوني يا خانه است که تحت عنوان پناهگاه يا مکاني که خاطرات تشکيل دهنده جهان آدمي را درخود گردآورده  و به نمايش مي گذارد مشخص مي گردد. 
آبادي ، فضاي شهري ، نهاد و خانه به همراهي يکديگرمحيط  کل  يعني ، جايي که سکونت به صورت هاي طبيعي ، مجتمع ، عمومي و خصوصي خود درآن رخ مي دهد را به وجودآورند. 
 
از زبان معمار: بلوار چمران در وسط شیراز واقع شده است که توسط باغ‌های قصر دشت احاطه می‌شود. سایت خانه شماره ۰۳ دریکی از زیباترین نقاط این بلوار، با نام منطقه بهشت واقع شده بود؛ مکانی که هنوز از دست برج‌سازان در امان مانده و تنها در ۶ نقطه از این باغات با عنوان خانه باغ ساخت‌وساز صورت گرفته است. در میان این ۶ باغ، باغی ۷۵۰ مترمربعی به ما پیشنهاد شد.
طراحی خانه شماره ۰۳ توسط دفتر طراحی شار در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و سرسبز پر از درختان کهن‌سال انجام‌شده است؛ اما متأسفانه، با بی‌توجهی صاحب قبلی باغ، قسمتی از درختان، خشک یا قطع شده بود و باعث شد تمرکز ما طراحی خانه ای با حفظ درختان باشد. از همین رو هماهنگ‌سازی ساختمان با محیط اطراف چشم‌انداز برجسته این پروژه بود.
 
طی یک جلسه اولیه با اعضای خانواده مشخص شد، صاحب‌خانه یک خانواده کوچک اما با روابط خانوادگی گسترده است که بیشتر اوقات میزبان دوستان و بستگانش خواهد بود؛ بنابراین یک برنامه فیزیکی جامع با توجه به نیازهای مختلف آن‌ها تنظیم شد و اولویت اولیه طراحی، ایجاد فضاهای مختلف از فضاهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شد.
 
طراحی خانه شماره ۰۳ در ۳ سطح انجام‌شده؛ زیرزمین، همکف و طبقه اول که با توجه به محدودیت ساختمانی تا ۸٫۵ متر در نظر گرفته‌شده است. در طبقه زیرزمین خانه، یک استخر، سوئیتی تک خوابه، انبار و یک اتاق نگهبانی واقع شده است. طبقه همکف شامل اتاق مهمان، آشپزخانه، غذاخوری، نشیمن و پذیرایی است و در طبقه اول سه اتاق‌خواب، یک نشیمن خصوصی و یک اتاق کار قرار گرفته شده است. همچنین دسترسی طبقات از طریق آسانسور صورت می‌گیرد.
 
تفاوت طراحی خانه شماره ۰۳ با دیگر پروژه‌های انجام‌شده توسط گروه معماری شار، ایجاد فضایی برای زندگی دائمی بود. از همین رو علاوه بر ایجاد تنوع فضایی در طراحی خانه شماره ۰۳، پنجره‌ها و دهانه‌ها به‌صورت گسترده در نظر گرفته شد تا ضمن اضافه کردن نور طبیعی به فضای داخلی، دیدی فوق‌العاده برای ساکنین ایجاد شود و فضای سبز بیرون از درون خانه دیده شود.و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود , پاورپوینت,بررسی طراحی خانه شماره ۰۳ در شیراز ,نمونه موردی ,نمونه مشابه ,معماری خانه شماره ۰۳ ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه مدرن میلگروم در شهر همیلتون کانادا توسط معمار ایرانی صنم سامانیان
دانلود , پاورپوینت,بررسی مجتمع مسکونی عفیفه اثرآنتونیو فرناندز
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه ای تعطیلات در سائوپائولو
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه بیسنگ
دانلود , پاورپوینت,بررسی آپارتمان شماره 4
دانلود , پاورپوینت,بررسی دهکده فرهنگی سبز توسط کنگو کوما
دانلود , پاورپوینت,بررسی خانه مسکونی مینیمال در ایتالیا
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در تایپه
دانلود , پاورپوینت,بررسی 15 ویلای لوکس با نمای مدرن چوبی
پاورپوینت بررسی خانه مسکونی استراس Strass Residence
دانلود , پاورپوینت,بررسی ویلای گرمسیری به همراه پلان و تصاویر
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در آنجر، فرانسه
دانلود , پاورپوینت,بررسی مسکن اجتماعی در باراجا، اسپانیا
دانلود , پاورپوینت,تحلیل و بررسی مجتمع مسکونی سپهر اصفهان
دانلود , پاورپوینت,بررسی دبیرستان پایدار سبز Animo
دانلود , پاورپوینت,بررسی ساختمان ویلایی هیلتاپ Hilltop
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،وضعيت موجود شاخص هاي اقتصادي مسكن
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،خانه ,ویلایی شماره 1 محلات
دانلود، پاورپوینت،بررسی ،خانه ی عنصری اصفهان
برج های مسکونی سبز کوثر، پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: