پاورپوینت بررسی تاثیر زمان در طراحی فضاهای شهری
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی تاثیر زمان در طراحی فضاهای شهری

تاریخ ایجاد 03/09/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 32 اسلاید قابل ویرایش پاورپوینت   قیمت: 8800 تومان     تعدادمشاهده  6  


پاورپوینت بررسی تاثیر زمان در طراحی فضاهای شهری

اولين روشي كه ما مي شناسيم در گذر زمان تكرار ريتميك آن مي باشد. چرخش زمان اساسي است در چرخه طبيعت گذر 24 ساعته زماني نتيجه اي از چرخش زمين مي باشد.
كه خطاب و كار و ديگر نيازهاي ديگر بر آن اثر مي گذارد. چرخشي سالها و تغيير فصول همچنين متأثر از چرخش زمين بدور خورشيد مي باشد.
حايل شدن زمين در محور و تغييرات زاويه خورشيد نسبت به زمين باعث ايجاد تغييرات و چرخشي فصول مي شود. حركت به سمت خط استوا تأثير مي گذارد بر فصول مختلف و باعث افزايش دما مي شود.
در بيشتر مناطق شمال روزهاي زمستان كوتاهتر از روزهاي دراز تابستان تشويق و ترغيب استفاده از فضاهاي شهري نسبتاً يك درك از تأثير چرخه روز و شب و فصول وابستگي به چرخه فعاليت دارد.
در مدت زمانهاي متفاوت از روز و شب محيط شهرداي استفاده هاي متفاوتي است. اين مي تواند يك آگاهي و تجربه براي طراحان شهري، شاهد يك زندگي روزانه در فضاي عمومي يا برخي فضا در فصول متفاوت باشد. مطالعه انسان شناسي و توجه به اين تغييرات ریتمیک و هم اكنون مشغول كرده است. استفاده هاي مختلف مردن در فضا را براي مثال زنان در برخي از ساعات و مردان نيز در برخي ديگر از ساعات دارد.
چرخش فعاليتي همچنين با جهت و اساسي هستند نسبت به تغييرات طول. در طول زمستان: در اقليم شمال آمريكا براي مثال حتّي در ظهر خورشيد پايينتر است و هوا سردتر و هوا مرطوب تر است. مردم ممكن است فقط براي نيازهاي ضروري از خانه خارج شوند. در بهار؛ زندگي جريان مي يابد و درختان نمود مي يابند و مردم شروع به آمدن در فضاي شهري براي مدت طولاني مي آيند. لذت مي برند از ماندن در زير آفتاب.
در تابستان؛ پر از برگ مي شوند. خورشيد بر بالاي آسمان روزها و روشني و مردم بيشتر در فضاي مي مانند.
در پاييز؛ برگها شروع به قرمز و قهوه اي (تغيير رنگ) مي كنند و از درخت ها مي ريزند. مردم قبل از زمستان در زير آفتاب لذت مي برند.
طراحان شهري ممكن است كسب بهره برداري سنجيده اي از تغييرات روز و فصول براي به وجود آوردن تنوّع  و افزايش افراد در فضاهاي شهري انجام دهند.
گذر فصل و بر خوانایی  گذر زمان در فضاي شهري مي افزايد. خيلي از مكانهاي ويژه بهره برداري زمان زندگي و فعاليت در هواي آزاد امكان پذير است. بحث چگونگي زمستان كوپنهاگ و تابستان آن شهرهاي متفاوتي را به وجود مي آورند. Lemzo مشاهده كرده كه چگونه در زمستان مردم سريع كار را انجام مي دهند و براي كارهاي ضروري بيرون مي آیند.
در تابستان بيشتر مردم پياده روي مي كنند و آهسته گام برمي دارند. بيشتر وقتشان را در شهر صرف مي كنند. دو برابر مردم در مركز شهر كار مي كنند.



مديريت زمان در فضاهاي عمومي :
كاربري مختلط به طور عمومي زمینه ای براي سر زندگي و فعاليت در يك موقعیت به ودجه مي آورد. در فضاهاي متمركز كه داراي استفاده هاي مختلف باعث وجود فعاليتهاي بيشتري مي شود.
در دوره هاي زماني فضاهاي تک عملکردی منجر به استفاده هاي خاصي در زمانهاي خاصي مي شود. در حالي كه ساكنان اغلب نيازهايي دارند كه برآورده كردن آن نياز به فعاليت 24 ساعته دارد.
نسبت بزرگي از بازنشستگان و خانواده ها براي مثال، ممكن است توليد خوب سطحي از فعاليت ها در روز در حالي كه اساساً اشغال به وسيله كار افراد مختلف، نتيجه سطح پاييني از سطح در طول كار روزانه بيشتر در عصريك طرف از اجتماع 24 ساعته اساساً احتمالاً كاهش حضور مردم در زمان و حتي افزايش اين با از دست دادن و اجتماع موجود از طريق مردم را با يكسري از تدابير گردهم جمع كند.
Jadlson براي مثال ارجاع مي دهند شهر دوره اي مهيا كردن به وسيله دسترسي با قطار شهري (شهرهاي بزرگ آمريكاي شمالي يك پخشایش قطعي تأثير در مشاركت اجتماعي و كاري در شهرهايي است كه داراي مسير براي قطار شهري هستند.
Zerabavel اهميت اجتماعي سهمي از برنامه را توضيح مي دهد. يك بعد ديگر معمولاً سهمي كه به وسيله يك سهم گروه اجتماعي و گروه واحد با ؟ محدودیت هاي گروهي وارد شده و تشكيل يك پايه همبستگي قدرتمند دورن گروهی داده است.طراحي شهري نياز دارد به فهم فعاليتهاي مشاركتي چگونگي تشويق به فعاليت مختلف در زمانهاي متناوب و چگونگي رسيدن يك سري از فعاليتهاي شاد در برخي فضاها و زمانها.
Lynch بحث مي كند كه گرچه فعاليتهاي زمان بسيار مهم است همچون فعاليتهاي فضایی آن اغلب كمتر به هوشياري انجام مي شود.
يك مسئله خاص دوران «مرده» است كه درون شهر بين انتهاي يك كار خاص و شروع اقتصاد شبانه يعني زماني كه افراد به مركز شهر بر مي گردند تا خود را با تفريحاتي سرگرم نمايند وجود دارد. «شهر 24 ساعته» و توسعه اقتصادي عصرانه، طرحهاي جديدي براي حيات بخشيدن مجدد به مراكز شهري مي باشند. آنها همچنين پاسخ هايي را به سياست هاي مناطق عملكرد، فراهم مي آورند. اقتصاد عصرانه و «شهر 24 ساعته» توسط شهرهايي در قاره اروپا كه به صورت ذاتي 24 ساعته هستند تحت تأثير قرار مي گيرد و همچنين آن شهرهايي كه از سال 1970سياستهاي فرهنگي را براي رونق بخشيدن به زندگي شبانه مناطق شهري، توسعه داده اند نيز اين موارد را تحت تأثير قرار مي دهد. جنبه 24 ساعته به عنوان ابزاري براي ايجاد و خلق مراكز شهري امن تر، تطبيق داده شده است. هر چند اقتصاد عصرانه و استراتژي شهر 24 ساعته در حال گسترش و توسعه مي باشد اما اين مكان ها از اين جهت مورد انتقاد قرار مي گيرند كه مستعد تبديل شدن به مراكز جمع شدن مردان مي باشند. كساني كه الكل مصرف مي كنند و زمان ندارند تا در مركز شهر باقي بمانند و الكل بنوشند. نياز براي اقتصاد عصرانه بر مبناي تشويق به سرگرم بودن و فعاليت كردن و براي يك محدوده وسيعي از گروههاي سني و اجتماعي مي باشد. مسائلي نيز مرتبط با تضاد موجود بين فعاليتهايي كه صداي زيادي دارند و فعاليتهايي كه صداي كمتري دارند وجود دارد.
 پيشرفت زمان همانگونه كه از ريتم مداوم و تكرار زمان مشخص است زمان در حال گذر است و اين گذر زمان از شواهد پيشرفت و تغييرات ناگزير عبور مي كند. زمان گذشته هميشه ثابت است ولي آنچه كه در پيش روي ماست و قادريم كه آن را تغيير دهيم آينده مي باشد. گاهي اوقات ما مشتاقيم كه به شهر زمان كودكي خويش برگرديم ولي قادر نيستيم كه اين كار را انجام دهيم. اين همان گذر زمان است. تجربه فضاهاي شهري در بخش 7 شرح داده شده است. تجربه طولاني مدت و گذر زمان از مكان ها در اين جا شرح داده مي شود. محيط هاي شهري بطور پيوسته در حال تغيير مي باشند. از نخستين طراحي ها تا ويراني نهايي، محيط و ساختمانها بارها و بارها توسط تكنيكهاي اقتصادي، اجتماعي و تغييرات فرهنگي تغيير شكل مي يابند. هر گونه مداخله در فيزيك ساختمانها بخش از تاريخ آنها مي شود. تمام طراحي ها منتهي به استنتاج سيستم هاي وسيع تر و بزرگتري مي شوند.
Knox و Ozolins عنوان مي كنند كه ساختمان يا ديگر مواد و عناصر ساختماني اطراف در اصل روح دوران و زمان خويش است. هر شهري را در اصل مي توان به عنوان متني روايتي و چند لايه از نشانه ها و سمبل ها دانست. ساختمانها همانند بيوگرافي تغييرات شهري مي باشند. تا زمان انقلاب صنعتي و زماني كه نيروهاي طبيعي و انتقام جويي جنگ ها نبود تغييرات در مناطق شهري تدريجي و كم بود شهرها به تدريج و طبق فرايندي مشابه گسترش پيدا مي كردند. نسل هاي متوالي شاهد ثابت در محيط اطرافشان بودند. اما از زمان انقلاب صنعتي ميزان تغييرات افزايش پيدا كرد كه اين تغييرات شامل فرآيند و مراحل تغيير و هم نفوذ اين مراحل مي شد. رشد شهرها و......


کلمات کلیدی مرتبط:
تاثیر زمان در طراحی فضاهای شهری ,پاورپوینت بررسی ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی ساختار کلی معماری و شهرسازی ایرانی
پاورپوینت بررسی كيفيت فضاها در طراحي شهري
پاورپوینت بررسی طراحان شهري و فرآيند توسعه ، توسعه ملک و زمين در شهرسازی
پاورپوینت بررسی مسنوخيت و تداوم مکانی در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی طراحی محیطی و خرد اقلیم در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی تراکم و شکل شهر
پاورپوینت بررسی کاربری های مختلط در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی فضای عمومی و نگرشهای عمومی به فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی منظرسازی سخت و نرم در طراحی شهری
پاورپوینت بررسی منظر شهری Townscape
پاورپوینت بررسی کیفیت فضاهای شهری
پاورپوینت بررسی بعد زيبايي بصري طراحي شهري
پاورپوینت بررسی الگوی خیابان ، کاداستر
پاورپوینت بررسی مورفولوژی شهری
پاورپوینت بررسی فرايند طراحي شهري
پاورپوینت بررسی شكل شهري عصر اطلاعات ، بازسازي در شكل شهري معاصر
پاورپوینت بررسی شهر صنعتي و شهر پسا صنعتي
پاورپوینت بررسی تغییرات و دگرگوني در شكل شهر
پاورپوینت بررسی چهارچوب و اصول کلی طراحی شهری
پاورپوینت بررسی سنت های تفکر در طراحی شهری




:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: