پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای خاوران
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای خاوران

تاریخ ایجاد 05/12/1397 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 28 اسلاید   قیمت: 2800 تومان   حجم فایل: 3463 kb  تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای خاوران
 
از نظر معماری ، ساختمان مرکزی دارای سازماندهی مرکزی است . این بنا با داشتن پلانی متقارن ، ترکیبی متعادل و معطوف به مرکز از فضاهای فرعی است که توانسته تعدادی فضای فرعی را حول فرم خود سازمان دهد . فضاهای جانبی در این سازماندهی گرچه از لحاظ عملکرد متفاوتند ، اما از نظر فرم و اندازه با یکدیگر مشابه بوده ، ترکیب کلی یی به وجود آورده اند که دارای نظم هندسی هستند و نسبت به دومحور متقاطع شمالی – جنوبی و شرقی – غربی قرینه اند . فرم ساختمان مرکزی به دلیل برخورداری از سازماندهی مرکزی ، جهت دار نیست و به همین دلیل ، یکی از وجوه هشت ضلعی مرکزی بنا ، به عنوان ورودی اصلی ، از بدنة اصلی متمایز گردیده است .
ساختمان مرکزی فرهنگسرا با واقع شدن در انتهای محور اصلی فرهنگسرا ، به عنوان نقطة انتهایی و پایانی مجموعه محسوب می شود .  این بنا با داشتن پلانی متقارن ، در چهار طبقه بنا شده که مشتمل بر فضاهایی نظیر سالن اجتماعات کودکان ، خانة کودک ، همراه با کلاس های آموزشی ، اتاق های تمرین موسیقی و گروه کر در طبقة زیرزمین ، سالن اجتماعات با ظرفیت حدودی چهارصدوپنجاه نفر ، کتابخانه ، سالن قرائت خواهران ، نمایشگاه دائمی هوائی و سرگرمی های علمی در طبقة هم کف ، بالکن سالن اجتماعات ، سالن تشریفات جهت پذیرایی از میهمان های رسمی ، سالن قرائت برادران و نمایشگاه بخش مدیریت و سالن جلسات در طبقة اول ، واحد آموزش به همراه کلاس های مربوطه و نماز خانه در طبقة دوم می شود .
طبقة سوم فرهنگسرا نیز فضای چند منظوره ای است که به مناسبت های مختلف جهت فعالیت هایی نظیر برپایی نمایشگاه و برگزاری میهمانی های رسمی از آن استفاده می شود .
نکتة دیگری که در معماری این بنا به چشم می آید ، نحوة تمام شدن حرکت محوری از بدو ورود به مجموعة فرهنگسرا تا این بنا به عنوان نقطة خاتمه است . محور اصلی که در نقش خط غالب در طراحی مجموعه مطرح است ، پس از ختم شدن به ساختمان مرکزی ، با تغییر حرکت  ٩٠  درجه به سمت بالا امتداد می یابد و توسط سقف گنبدی  شفافی پایان می پذیرد و این نقطه ، نقطة شاخصی در معماری این بنا گردیده است . از نظر عملکردی نیز شفاف شدن سقف گنبدی شکل ، نور نسبتاً مناسبی را برای فضای مرکزی فراهم می سازد . نمای این بنا از دوجنبه قابل بررسی است : نخست ، تناسبات بنا ، بازشوها و ترتیب قرارگیری آن ها . دوم ، جنس مصالح به کار رفته در آن .
ازنظر تناسبات  و حجم ، بنا به گونه ای است که بخش های کلی و تقسیم بندی درونی فضا در نما خود را نمایان می سازد ، بخش های مختلف فضایی به طور متقارن و سلسله مراتبی ، از کناره های بنا آغاز و به نقطة انتهایی یعنی گنبد ختم می گردد . در این بخش ، همة اجزای بنا دارای اندازة معینی  هستند که اندازة هر جزء نسبت به اجزای پیرامونش مشاهده می شود . اندازه و تناسب پنجره ها به ججز در بالای ورودی اصلی ، برابر بوده یا نسبتی میان آن ها برقرار است ؛ همچنان که فواصل بین پنجره ها نیز بدین گونه است . بنابر این ، مجموعة ان ها ، مقیاسی را نسبت به اندازة نما پدید آورده اند ؛ گر چه این نکته نیز قابل تأمل است که مقیاس پنجرة بالای ورودی ، بر اساس فرم کلی بنا  تنظیم شده است در حالی که مقیاس در و پنجره های اطراف آن ، بر اساس اندازة فضاهای داخلی بنا تنظیم گردیده و از نظر مصالح نیز ترکیب سنگ  و آجر ، در تقسیم بنا به اجزای مختلف کمک کرده است .
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری فرهنگسرای خاوران ,پاورپوینت بررسی ,\ghk فرهنگسرای خاوران ,پلان فرهنگسرای خاوران ,معماری فرهنگسرای خاوران ,طرح فرهنگسرای خاوران , ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای نیاوران
پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری مجموعه فرهنگی فرشچيان اصفهان
بررسی مرکز فرهنگی تیبا ئو کالدونیای جدید
دانلود بررسی موزه آبگینه تهران پاورپوینت
دانلود بررسی ۲۱موزه های ترکیهپاورپوینت
معماری موزه حیات و محیط زیست York County، کارولینای جنوبی
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری موزه هنر های معاصر تهران
پاورپوینت بررسی نقد و تحلیل معماری مرکز فرهنگی ژان ماریو تیجیبائو
پاورپوینت بررسی موزه هنر دنور
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه ملي فرهنگي و هنري ژرژپمپيدو پاریس
پاورپوینت بررسی معماری مرکز ملي فرهنگي و هنري ژرژپمپيدو
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه فرهنگي ژان ماري تجيبائو اثر رنزو پيانو در نيوکالدونياي فرانسه
پاورپوینت بررسی موزه هنرهاي معاصر کياسما (Kiasma Iconic) هلسينکي، فنلاند
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسراي نياوران اثر آقاي کامران ديبا و همکارانش
پاورپوینت بررسی فرهنگسراي جوان خاوران
پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسراي هنر ارسباران
پاورپوینت بررسی مجتمع فرهنگي خاتم الانبيا (رشت)
پاورپوینت بررسی غرفه فنلاند در نمایشگاه شانگهای2010
دانلود بررسی موزه ایران باستان پاورپوینت
دانلود بررسی موزه لوورپاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: