دانلود,پاورپوینت معماری روستای سعدینکلا در شهرستان آمل,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت معماری روستای سعدینکلا در شهرستان آمل,pptx

تاریخ ایجاد 09/03/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 27   قیمت: 3800 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت معماری روستای سعدینکلا در شهرستان آمل,pptx
 
 
  مطلب مفید  
 
سعدین کلا، روستائی هسه از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. 
 
 
  بخشی از مطلب  
 
 
 
روستای زیبای سعدینکلا از توابع شهرستان آمل بخش مرکزی واقع شده است این روستا درمنطقه جلگه ای دارای آب و هوای معتدل و مرطوب می
 باشد . روستای سعدینکلا از شمال به روستای سیاه کلا از جنوب به روستای جعفرآباد از شرق به روستای نوکلا و از غرب به روستای فیشه محله وصل شده است . مردم این روستا به شغل باغداری ، گل کاری ، دامداری و مرغداری مشغولند . جمعیت این روستا بالغ بر ۴۱۸ نفر می باشد که ۱۶۰ نفر شاغل هستند .
– موقعیت سیاسی –  اداری
منظور از موقعیت سیاسی – اداری ، جایگاه نقطه جمعیتی در نظام تقسیمات کشوری است . مطابق آیین نامه تقسیمات کشوری مصوب پانزدهم تیرماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی و هیئت وزیران ، هدف از انجام این تقسیمات ، برقراری نظام مطلوب تقسیمات کشوری به منظور فراهم آوردن موجبات هماهنگی در فعالیتهای مختلف سازمانها و موسسات دولتی و محلی و نهادهای انقلاب اسلامی در جهت اجرای سیاست عمومی دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد .
به موجب ماده یک این قانون عناصر تقسیمات کشوری عبارتند از روستا ، دهستان ، شهر ، بخش ، شهرستان و استان.
مطابق ماده دو این آیین نامه ، روستا واحد مبدأ و اولین عنصر تقسیمات کشوری است .
همچنین بر اساس ماده هفت اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی(مصوب مورخ ۱۷/۹/۱۳۶۶مجلس شورای اسلامی)،روستا مجموعه ای است زیستی(مسکونی – تولیدی)که رابطه ارگانیکی با طبیعت و مجموعه های روستایی و شهری همجوار خود داشته باشد.
مطابق آخرین سند تقسیمات کشوری، شهرستان آمل  دارای ۴ مرکز شهری ،۳ بخش، ۸  دهستان و  ۳۳۲  آبادی دارای سکنه است.
روستای موردمطالعه در استان مازندران ، شهرستان آمل ، بخش مرکزی و دهستان هرازپی جنوبی قرار دارد. نقشه شماره (۱) موقعیت روستا را در تقسیمات سیاسی  شهرستان نشان می دهد.
 
قرارگیری نقطه یا مکان نسبت به یک پدیده طبیعی یا مصنوعی مهمتر یا مشخص تر را موقعیت نسبی گویند . برخی پدیده های طبیعی یا مصنوعی که در شناسایی موقعیت نسبی یک نقطه مفید واقع می شوند عبارتند از کوه و تپه ، دشت ، کویر ، دریاچه ، شهرها و روستاها ، راهها و تقاطع آنها ، سدها و غیره . بعبارتی دیگر موقعیت نسبی هر مکان عبارت است از ارتباط آن با سکونتگاههای اطراف و نحوه استقرار روستا در پهنه شهرستان.
از نظر موقع نسبی روستای سعدین کلا  در استان مازندران، از توابع شهرستان آمل ، بخش مرکزی و دهستان هرازپی جنوبی واقع شده است. این روستا در منطقه جلگه­ای با آب و هوای معتدل و مرطوب استقرار یافته که شیب عمومی آن از جنوب به شمال می باشد.روستای سعدین کلا  از شمال به روستای بیشه محله ، از سمت غرب به جاده ارتباطی آمل – سیاهکلا و اراضی کشاورزی، از شرق به روستای نوکلا و از جنوب به روستای جعفرآباد محدود می شود.
 
 
جمعیت دنیا آن چنان از نظر فیزیکی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گوناگون است که طبقه بندی رضایت بخش از آن تقریباً ناممکن بنظر می رسد. بعلاوه وجود اختلافهای موجود در تعاریف و بیان اصطلاحهایی نظیر ازدواج، طلاق، خانواده، خانوار، شغل، ملیت، زبان، مذهب ، طبقه اجتماعی و فرهنگ نیز آنرا پیچیده تر می کند.مشکل عمده دیگر جداکردن جنبه های مختلف جمعیت از یکدیگر است، چرا که نمی توان اندازه خانوارها را بدون درنظر گرفتن ساختمان سنی جمعیت سنجید و نیز نمی توان طبقه اجتماعی را بدون توجه به شغل و درآمد مطالعه کرد.  
نظر به این امر جهت دستیابی به اطلاعاتی موثق و همه جانبه جهت برنامه ریزیهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی طرحهایی همچون طرح حاضر ویژگیهای جمعیتی را از جوانب مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد داد.
 
?تعداد و بعد خانوار
روستای سعدین کلا  در سال ۱۳۵۵ دارای ۴۰ خانوار با بعد خانوار ۲/۶ نفر بوده که در سال ۱۳۶۵ این رقم به ۵۲ خانوار با بعد خانوار ۶ نفر رسیده است . مرکز آمار ایران در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۷۵ تعداد خانوار این روستا را ، ۸۹ خانوار با بعد خانوار ۱/۴ نفر و در سال ۱۳۸۵، ۱۰۵ خانوار با بعد خانوار ۷/۳ نفر گزارش نموده است .در وضع موجود بر اساس آمار خانه بهداشت، روستای سعدین کلا  به ۱۱۹ خانوار رسیده است. همان گونه که مشخص است در این سالها به رغم افزایش تعداد خانوار، بعد خانوار کوچکتر شده است. در این کاهش عوامل چندی همچون: گسترش خانواده­های هسته­ای و پدیده­های اجتماعی و فرهنگی و طرح­های تنظیم خانواده (کنترل جمعیت) موثر بوده است
 


کلمات کلیدی مرتبط:
روستای سعدینکلا در شهرستان آمل ,pptx ,دانلود,پاورپوینت معماری روستای سعدینکلا در شهرستان آمل,pptx , , مطلب مفید , ,سعدین کلا، روستائی هسه از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. , , , بخشی از مطلب , , , ,روستای زیبای سعدینکلا از توابع شهرستان آمل بخش مرکزی واقع شده است این روس,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت معماری روستای محمد آباد در استان سمنان,pptx
دانلود,پاورپوینت معماری روستای تاریخی و صخره ای میمند در استان کرمان,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت روستای پالنگان کردستان
دانلود بررسی خانه سنتی ونیمه سنتی ومدرن روستایی
پاورپوینت بررسی معماری روستای مصطفی آباد از توابع بخش لاران شهرستان شهرکرد
پاورپوینت بررسی معماری روستای دارکلا علیا مازندران
پاورپوینت بررسی معماری روستای سپستانک شهرستان رودبار گیلان
پاورپوینت بررسی معماری روستای سرو سفلی یزد
پاورپوینت بررسی معماری روستای اسلام آباد قم
پاورپوینت بررسی معماری روستای چمیم خوزستان
پاورپوینت بررسی معماری روستای زیاران قزوین ، پروژه روستا 2 زیاران قزوین
دانلود بررسی پاورپوینت معرفی روستای کاهو مشهد
پاورپوینت بررسی معماری روستای کندوان
دانلود بررسی پاورپوینت روستای صخره ای میمند کرمان
دانلود بررسی روستای ورکی از توابع شهرستان ساری
دانلود,پاورپوینت معماری روستای کندوان,pptx
دانلود بررسی و تحلیل روستای کردان پاورپوینت
دانلود بررسی و شناخت روستای سینک پاورپوینت
دانلود بررسی و تحلیل روستای وادان پاورپوینت
دانلود بررسی و تحلیل روستای ابرسیج پاورپوینت




:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: