دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 13/03/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 33 اسلاید حجم فایل: 887 kb   قیمت: 3900 تومان   حجم فایل: 16 kb  تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx
 
 
 بخشی از مطلب
 
 
مدلسازی اتصال : 
با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش مقاومسازی مطرح شده در بالا بر روی پروفیلهای متداول در ایران ضروری به نظر می رسد . 
در نتیجه در اینجا به بررسی تاثیر ایجاد اتصال RBS در بال پایینی بر روی رفتار لرزه ای اتصال توسط نرم افزار ANSYS پرداخته شده است . برای مقطع تیر از پروفیل IPE330 و برای مقطع ستون از پروفیل IPB260 استفاده شده است . همچنین طراحی به گونه ای صورت گرفته که چشمه اتصال در حالت بالانس باشد و در نتیجه از دو ورق مضاعف به ضخامت 1cm استفاده شده است . 
(ظرفیت چشمه اتصال متناسب با ظرفیت پلاستیک تیر باشد) . همچنین از ورق پیوستگی نیز در مدلسازی استفاده شده است . دو مدل ، یکی دارای اتصال SMF می باشد و دیگری توسط برش در بال پایینی مقاومسازی شده است . هر دو مدل توسط اتصال مستقیم بال و دیگری توسط برش در بال پایینی مقاومسازی شده است . هر دو مدل توسطا تصال مستقیم بال تیر به ستون طراحی شده و مدل شده اند . همچنین در مدل سازی ورقهای منتقل کننده برش از جان تیر به ستون نیز مد نظر قرار گرفته است و طراحی شده است . [2].
 
 
 
 
 فهرست مطالب 
 
 
    چكيده
    مقدمه
    بحث و نتيجه گيري
    مراجع
    مقاوم سازی خمشی تیرهای بتن مسلح مقاومت بالا توسط ورقهای ورق های FRP
    منابع
 
 
ورق های FRP به سبب نسبت مقاومت به وزن بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی ، مقاومت در برابر خستگی ناشی از بارگذاریو همچنین نصب سریع در چند سال اخیر جهت امر بهسازی و ترمیم سازه ها خصوصا سازه های بتنی به دشت مورد توجه قرار گرفته اند . لایه های FRP با وزنی معادل 20% وزن فولاد غالبا مقاومتی در حدود 2 تا 10 برابر فولاد از خود نشان می دهند که وجود این خاصیت سبب استفاده گسترده از الیاف فوق در صنایع گوناگون گردیده است . سالهای زیادی است که از الیاف FRP در صنایع هوا فضا استفاده می گردد اما در گذشته بهای نسبتا سنگین این الیاف سبب گردیده بود که استفاده از آنها در صنعت ساختمان ناچیز و محدود باشد لیکن امروزه به دلیل گسترش تولید این مواد و به طبع آن کاهش بهای آنها و همچنین به سبب برتری های خاص این الیاف ، میت وان توجیه ماسب اقتصادی برای استفاده از آنها ارائه نمود .
با توجه به نو پا بودن این تکنیک تقویت ، از اواسط دهه نود فعالیت های گسترده ای بر روی بررسی رفتار این پلیمرها در مقاوم سازی خمشی تیرهای بتنی به وسیله چسباندن این الیاف به ناحیه تحت کشش مقطع انجام شده است که همگی آنها بر بهبود رفتار مکانیکی افزایش مقاومت خمشی تیرهای تاکید دارند . [5ـ1].
جهت بررسی کامل تیرهای بتنی مقاوم سازی شده واضح است که علاوه بر جنبه های مقاومتی ، عملکرد اعضاء تحت شرایط بهره برداری نیز باید رضایت بخش باشند و این امر با تامین مقاومت کافی برای عضو خود به خود تحقق نمی یاید . در یک عضو که به روش مقاومت نهایی طرح شده است ممکن است تغییر مکان های ایجاد شده تحت بارهای بهره برداری بیش از اندازه بزرگ باشد به طوری که سبب آسیب  رساندن به قسمت های غیر سازه ای شود و یا از سوی دیگر ، ترکهای ایجاد شده در تیرها ممکن است به اندازه ای بزرگ باشند که خوردگی آرماتورها را موجب شود و از نظر ظاهری نیز نا مطلوب باشد .
در این تحقیق آزمایشگاهی اثر ورقهای FRP در مقاوم سازی خمشی تیرهای بتن مسلح حاوی بتن با مقاومت بالا مورد بررسی قرار گرفته است . میزان آرماتور کششی و تعداد لایه FRP در ساخت نمونه ها و تقویت آنها به عنوان متغیر در نظر گرفته شده است . تعداد شش تیر بتنی دارای سطح مقطع ، طول و میزان میلگرد فشاری و برشی یکسان حاوی بتن با مقاومت بالا ، دارای آرماتور کششی برابر با و  ساخته شده و تحت آزمایش خمش چهار نقطه ای قرار گرفته و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفته است . از شش نمونه ذکر شده دو نمونه بدون FRP به عنوان نمونه شاهد و چهار نمونه دیگر با یک و چهار لایه FRP مقاوم سازی شده اند .
در این تحقیق 6 تیر بتن مسلح حاوی بتن با مقاومت بالا ، با سطح مقطع و طول یکسان ساخته شده و تا لحظه شکست تحت آزمایش خمش چهار نقطه ای قرار گرفتند . تیرها با توجه به مقدار آرماتور کششی آنها به دو گروه تقسیم شده و از هر گروه یک نمونه به عنوان تیر کنترل و بدون مقاوم سازی مورد آزمایش قرار گرفته و بقیه نمونه ها با یک و چهار لایه الیاف کربن مقاوم سازی شده و سپس تحت بارگذاری قرار گرفتند . طول همه تیرهای مورد آزمایش 300 سانتیمتر بود که بر روی تکیه گاههایی با دهانه 270 سانتیمتر مورد بارگذاری و آزمایش قرار گرفتند . با توجه به نتایج آزمایشات گذشته


کلمات کلیدی مرتبط:
ترمیم و مقاوم سازی ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت ترمیم و مقاوم سازی ساختمان,pptx , , بخشی از مطلب , , ,مدلسازی اتصال : ,با توجه به اینکه مقاطع مورد آزمایش در SAC و FEMA و سایر منابع موجود همگی مقاطع با ارتفاع زیاد برای تیر می باشند و در ایران از این مقاطع استفاده نمی شود ، بررسی تاثیر روش م,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت سدهای لاستيكی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سرمايش و گرمايش در مجتمع هاي مسكوني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سد سازی تا قبل از هخامنشيان ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت راهسازی,pptx
دانلود بررسی یك رگی كردن ساختمان
دانلود بررسی پاورپوینت روسازی (مهندسی عمران)
دانلود بررسی پاورپوینت روش های نوین بهسازی لایه های روسازی
دانلود,بررسی پاورپوینت قوس در راهسازي,pptx
پاورپوینت بررسی مباحث اجرایی وال پست، Wall post، میان قاب
دانلود,بررسی پاورپوینت عايق رطوبتي قير و گوني,pptx
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی دیوار آكوستیک
دانلود بررسی معرفی سازه ای ورفتاری پل های معلق وپلهای ترکه ای
دانلود بررسی پاورپوینت آزمایش های قیر و آسفالت قسمت (۱)
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی سوله
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی سد بتنی کوبیده غلطکی R.C.C
دانلود بررسی پاورپوینت بررسی سد بتنی کوبیده غلطکی R.C.C
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت صنعت جوشكاري ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نکات كليدي در تمیز کردن نمای ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاریخچه چوب,pptx
 




:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: