دانلود,بررسی پاورپوینت گاردریل,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت گاردریل,pptx

تاریخ ایجاد 28/05/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 26 اسلاید حجم فایل: 1552 kb   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 19 kb  تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت گاردریل,pptx
 
بخشی از مطلب  
 
حفاظ‌های کنار جاده‌ای
حفاظ انعطاف‌پذیر
الف:سیستم سپر ۲ موجی با پایه‌های ضعیف میلگردی کاملاً مشابه سیستم کابلی دارد، در حالی که تغییر شکل جانبی آن بسیار کمتر است؛ بنابراین فضای خالی مورد نیاز پشت حفاظ به حداقل می‌رسد. این نوع حفاظ نیز توانایی پوشش‌دهی به وسایل نقلیه با وزن ۸/۰ تا ۸/۱ تن را داشته و در برخورد وسیله نقلیه ۱۸۰۰ kg با زاویة ۲۸ درجه و سرعت ۹۵ km/hr میزان تغییر شکل جانبی معادل ۲/۲ m را خواهد داشت. حد بالای سرویس‌دهی این حفاظ، وسیله نقلیه کاروان ۲۱۰۰ kg Van با زاویه برخورد ۲۴ درجه و سرعت ۹۵ km/hr است. این سیستم در عین حال به ارتفاع نصب و نیز پستی و بلندی‌های زمین حساس است و بنابراین در اجرا باید ارتفاع نصب به دقت رعایت شود.
 
ب:سیستم سپر ۳ موجی با پایه‌های ضعیف کاملاً مشابه حفاظ ۲ موجی W شکل است. با این تفاوت که به دلیل عرض بیشتر سپر، محدوده وسیع‌تری از وسایل نقلیه با ارتفاع متفاوت را پوشش داده و به علاوه نسبت به تغییرات ارتفاع کمتر حساس است. به دلیل جلوگیری از پیچش سپر، این سیستم باید به تناوب از بالا و پایین به پایه‌ها قلاب شود.
 
حفاظ نیمه صلب
الف:سیستم سپر قوطی شکل با پایه‌های ضعیف مقاومت خود را از مقاومت کششی و خمش یک تیر با مقطع قوطی شکل به دست می‌آورد. پایه‌ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که به هنگام برخورد، در نزدیکی نقطه برخورد شکسته شده و نیرو را به پایه‌های مجاور منتقل نمایند تا انتقال نیرو به پایه‌ها تدریجی صورت پذیرد. وسایل نقلیه تحت پوشش این حفاظ وزنی از ۸/۰ تا ۸/۱ تن دارند. حد بالای محافظت این سیستم کاروان با وزن ۱/۲ تن است.
 
ب:سیستم سپر دو موجی شکل لقمه‌دار با پایه‌های قوی لقمه‌ای که میان پایه و سپری در این سیستم قرار می‌گیرد احتمال پاره شدن وسیله نقلیه توسط پایه‌ها و احتمال پرت شدن از روی حفاظ را به حداقل می‌رساند. مانند تمام سیستمهای با پایه‌های قوی مقاومت این سیستم از مجموع تنشهای کششی و خمشی سپری و تنشهای خمشی و برشی پایه به دست می‌آید. طراحی باید به گونه‌ای باشد که در صورتی که قدرت برخورد به حدی باشد که پایه‌های حفاظ را خم نماید، سپری پاره شده و وسیله نقلیه از میان آن عبور نماید (به جای آن که از روی آن پرت شود). این سیستم به راحتی کاروان با وزن ۱/۲ تن و با زاویه برخورد ۲۱ درجه و سرعت ۹۵ km/hr را به مسیر باز می‌گرداند. پس از تصادم، پایه‌های قسمت آسیب دیده هنوز قادر به پاسخگویی به برخوردهای متوسط هستند و در نتیجه نیازی به تعمیرات فوری وجود ندارد.
 
ج: حفاظ با سپری ۳ موجی لقمه‌دار با پایه‌های قوی، کاملاً مشابه سیستم نوع ب بوده با این تفاوت که سپری آن ۳ موجی، صلب‌تر و پهن‌تر است که منجر به خسارت کمتر حفاظ حین برخورد می‌شود و بنابراین قابلیت پاسخگویی حفاظ به وسیله نقلیه بزرگتر بالا می‌رود. ارتفاع این نرده ۹۰۰ mm باید رعایت شود.
 
د: حفاظ با سپری ۳ موجی اصلاح شده، دارای ۱ لقمه با شکل ذوزنقه است که این امکان را فراهم می‌آورد تا به هنگام برخورد، لبه پایین سپری و خود لقمه خم شوند و در نتیجه سطح سپری به هنگام برخورد هنوز عمود بر زمین باقی می‌ماند و این امر احتمال پرتاب شدن وسیله نقلیه از روی آن را کاهش می‌دهد. چنین حفاظی به راحتی برخورد یک وسیله نقلیه معمولی ۸۲۰ kg، یک اتوبوس ۹۱۰۰ kg (با زاویه ۱۵ درجه و سرعت ۹۰ km/hr) و یک اتوبوس ۱۴۵۰۰ kg (با زاویه ۱۴ درجه و سرعت ۹۷ km/hr) را تحت پوشش قرار می‌دهد. این نوع حفاظ چنان‌چه ملاحظات اقتصادی و اجرایی وجود نداشته باشد بهترین نوع حفاظ به شمار آمده و پس از برخورد نیز کمترین هزینه تعمیرات را بر جای می‌گذارد.
 
 
 
فهرست مطالب
 
گاردریل ها
انواع گاردریل ها
معرفی کامل گاردریل
اجزاء گاردریل
نقشه مهندسی طراحی گاردریل
انواع مختلف حفاظ‌های جاده‌ای (کناری و میانی) حفاظ‌های کنار جاده‌ای
حفاظ‌های میان جاده‌ای
ایمنی گاردریل  
 


کلمات کلیدی مرتبط:
گاردریل, ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت گاردریل,pptx ,بخشی از مطلب , ,حفاظ‌های کنار جاده‌ای ,حفاظ انعطاف‌پذیر ,الف:سیستم سپر ۲ موجی با پایه‌های ضعیف میلگردی کاملاً مشابه سیستم کابلی دارد، در حالی که تغییر شکل جانبی آن بسیار کمتر است؛ بنابراین فضای خالی مورد نیاز پشت حفاظ به حداقل می‌رسد. این نوع حف,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی در مصالح,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد و مقاومت ژئوگریدها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن شفاف (لایتراکان),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف هاي سبك,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی جدید در عایقکاری رطوبتی ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اهمیت تعمیر و نگهداری جاده‌ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی تیر بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آسفالت بازیافتی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عایق کاری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن و عمل آوردن بتن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت خاکبرداری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت فونداسیون صندوقه‌ای (کیسون),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت GIS و ژئورفرنس کردن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کاربرد جی آی اس در طرح تفصیلی شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت دیوار برشی بتنی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه های بتنی با روش (FRP),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازی سازه ها و مقاوم سازی ساختمانها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سدها و دریچه ها وانواع آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ويژگي ها وکاربرد بتن پلاستيک در سدها (بتن بنتونتی),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سقف پیش تنیده (CCL),pptx
 




:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: