دانلود,بررسی پاورپوینت عايق در ساختمان,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت عايق در ساختمان,pptx

تاریخ ایجاد 02/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 90 اسلاید حجم فایل: 8046 kb   قیمت: 4900 تومان   حجم فایل: 20 kb  تعدادمشاهده  4  


دانلود,بررسی پاورپوینت عايق در ساختمان,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
ماده عايق شامل سيليكات هيدراته است كه معمولا" بوسيله الياف يك پارچه كننده مسلح مي شود. ( استاندارد ملي80 84 بند4-4)
يك نوع عايق دانه اي ساخته شده از آهك و تقويت شده توسط ذرات سيليكات با ساختار يك پارچه و صلب به همراه مواد معدني آلي مي باشد,مقاومت مناسب در مقابل تغيير شكل داشته و جاذب آب است اما به سرعت خشك مي شود در نتيجه فاسد نشده و مكان مناسبي براي رشد قارچها و ميكروب ها نمي باشد . نيز قابل اشتعال نبوده و عموما براي لوله هاي عبور سيالات داغ مورد استفاده قرار مي گيرد, دانه هاي المنت سماور و يا برخي اتصالات نسوز از اين جنس است و حداكثر تحمل دماي آن 982Cº مي باشد.
 
 
 
 
 
 
 
سيليکات کلسيم مخلوط سيمان مانندی است با طول عمر زياد و مقاومت فشاری بالا که به سهولت آب جذب می کند. پوشش سيليکات کلسيم بسيار سبک بوده، میتواند تا ۴۰۰ % وزن خود ، آب در خود نگاه دارد شکل ۲ نمونه ای از عايق سيليکات کلسيم را نشان میدهد. همانطور که شکل نيز نشان می دهد سيليکات کلسيم معمولا سفيد، خاکستری يا بی رنگ می باشد. اين ماده به عنوان عايق حرارتی جهت عايقکاری خطوط سيالاتگرم، مخازن و تا نکها در تأسيسات نفت و گاز مورد استفاده فراوان دارد . از موادی همچون پشم شيشه، پشم سنگ و الياف نسوز نيز بدين منظور استفاده می شود. خواص فيزيکی سيليکات کلسيم در جدول ۱ مشاهده میشود. عايق4 آن بالاست، pH آن در محدوده ۷ تا ۱۱ قرار دارد. اگرچه pH ، با پايه سيليکات کلسيم معمولا خنثی يا قليايی بودهولی ميل شديدی به ايجاد خوردگی در سطوح حفاظت نشده فلزی دارد . اين عايق دارای يون کلرايد نيز میباشد. نکته حائز اهميت در خصوص عايقکاری حرارتی آن است که اين عمل بايد بگونه ای انجام شود که آب در زير آن نفوذ و تجمع پيدا نکند . در غير اين صورت رطوبت محبوس در زير عايق باعث بروز پديده خوردگی میشود. 
 
سيليكات آلومينيوم
 
اين نوع عايق از مواد معدني اكسيد آلو مينيوم و الياف سراميكي تشكيل شده است, كه در دماي بالا با هم آميخته مي شوندو در دو شكل پتويي و يا آجري يكپارچه ساخته شده و تحمل دماهاي بسيار بالا را دارد ,و همچنين در مقابل شوكهاي حرارتي نيز مقاوم بوده و كاملا غير قابل اشتعال است .
عايق كوره هاي القائي ذوب فلز از اين جنس مي باشدودماهاي تا حدود 1800Cº را به راحتي تحمل مي كند .
 
درفرهنگ واژگان نساجي آمده است : الياف کربن به اليافي گفته مي شود که دست کم داراي 90 درصد کربن هستند و از پيروليز کنترل شده اليافي ويژه به دست مي آيند . اصطلاح الياف گرافيتي درمورد اليافي به کار مي رود که کربن آنها بيش از 99 درصد باشد . انواع گوناگوني از الياف به عنوان پيش زمينه توليد الياف کربن وجود دارد که داراي ويژگي هاي انحصاري و مورفولوژي ويژه هستند . پرمصرف ترين الياف پيش زمينه عبارتند از : الياف پلي اکريلونيتريل ( PAN ) ، الياف سلولزي ( مانند ريون ويسکوز و پنبه ) ، قير حاصل از قطران ذغال سنگ ( Coal tar pitch ) و نوع ويژه اي از الياف فنليک . الياف کربن از طريق پيروليز پيش زمينه هاي آلي که به شکل الياف هستند ، ساخته مي شود . در واقع انجام عمليات حرارتي موجب حذف عناصري مانند اکسيژن ، نيتروژن و هيدروژن و باقي ماندن کربن به شکل الياف مي شود . در پژوهش هايي که برروي الياف کربن انجام شده ، مشخص گرديده که ويژگي هاي مکانيکي الياف کربن با افزايش درجه تبلور و ميزان جهت گيري الياف پيش زمينه و کاهش نواقص موجود در آنها ، بهبود مي يابد . بهترين راه براي دست يابي به الياف کربن با ويژگي هاي مناسب ، استفاده از الياف پيش زمينه با بيشترين مقدار جهت گيري و حفظ آن در طي فرآيندهاي پايدار سازي و کربنيزاسيون از طريق اعمال کشش در طول فرآيند است .
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
عايق در ساختمان ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت عايق در ساختمان,pptx , ,بخشی از مطلب , ,ماده عايق شامل سيليكات هيدراته است كه معمولا" بوسيله الياف يك پارچه كننده مسلح مي شود. ( استاندارد ملي80 84 بند4-4) ,يك نوع عايق دانه اي ساخته شده از آهك و تقويت شده توسط ذرات سيليكات با ساختار يك پارچه و صلب به ه,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت سيستم هاي حرارت مركزي و اجزاي آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آشنایی با ماشین آلات ساختمانی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجزا و تکنولوژی ساخت تیرچه بلوک,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اتصالات در سازه های فولادی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نحوه اجرای پی در ساختمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثر میراگرهای اصطکاکی در بادبندها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اجرای اتصالات عنکبوتی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژی ساخت بتن و انواع آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع سقف,اصول سرپرستی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سیستم های سوپر پنل,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بتن با الیاف شیشه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی ابر پل گلدن گیت,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تئوری پایداری سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اتصالات در سازه های فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت عایق های حرارتی پشم سنگ,پشم چوب,پشم شیشه و مواد پلاستیکی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت راهسازی انواع خرابی آسفالت مرمت و بازسازی آسفالتها ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ایمنی فردی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سیستم ساختمانی قاب سبک چوبی,pptx
 
 




:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: