نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری برج بلوز پوینت ، نمونه موفق برج خارجی

تاریخ ایجاد 02/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 25 اسلاید با نقشه و تصاویر   قیمت: 7500 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی معماری  برج بلوز پوینت ، نمونه موفق برج خارجی

بخشی از مطلب
ساخت و ساز در سال 1962 به پایان رسید و بلندترین ساختمان مسکونی استرالیا تا سال 1970 بود.
معمار هری سیدلر و همکاران بودند که برای کل حومه برنامه ریزی مجدد چگالی بالا را طراحی کرده بودند. [4] [5] واكنش سیدن به واكنش به یك پیشنهاد 1957 مبنی بر پهنه بندی منطقه برای مصارف صنعتی ، پیشنهاد كرد كه مك ماهون پوینت به جای آن بتواند صدها آپارتمان ، همه با نمای بندر ، در خود جای دهد.  اگرچه پهنه بندی صنعتی رد شد ، اما پشتیبانی سیاسی از طرح Seidler به سرعت محو شد و برج Blues Point تنها عنصر این طرح بود که ساخته شد.

Seidler توسط دیک دوسلدورپ از طریق شرکت خود مدنی و سیویلی مأمور شد. دفتر سایت این شرکت در زمان ساخت و ساز در یک ویلا ویکتوریا 1870s به نام Bellvue ، که قبلاً این سایت را اشغال کرده بود ، واقع شده بود.


هنگامی که برج بلوز پوینت در سال 1961 با 25 طبقه در شهر سیدنی استرالیا ساخته شد، بلندترین مجتمع مسکونی در سیدنی به شمار می آمد. این برج مقرون به صرفه، با قاب بتنی ساخته شده و آپارتمان های آن کوچک هستند.

بزرگترین واحد این برج دو خوابه، با مساحت 78 متر مربع و کوچکترین واحد آن واحدهای کارگاهی یا استادیوها به مساحت 31 متر مربع می باشد. پلان مربع مانند این برج به صورت فشرده طراحی شده و دارای هسته های عمودی آسانسورها و پلکان در مرکز و یک کریدور دسترسی هم مرکز با آن می باشد و کلیه ی حمام ها در داخل آپارتمان و در تیغه های داخلی ساختمان مجهز به سیستم تهویه ی مکانیکی طراحی شده اند.

هر طبقه دارای 7 واحد آپارتمانی است و بالاترین طبقه دارای رختشوی خانه و قسمت های خشک کردن لباس می باشد. در قسمت نشیمن به جای استفاده از تراس های پیش آمده، از درهای شیشه ای تمام ارتفاع با نرده های حفاظ خارجی استفاده شده است. قوانین مخصوص آتش نشانی که ایجاد حداقل یک متر ضخامت در مصالح بنایی میان آپارتمان ها را ایجاب می کرد به وسیله ی طرحی هوشمندانه با چرخش 90 درجه هر یک از پلان ها به صورت یک در میان در طبقات تأمین شده است. این امر همچنین به نماها جلوه ای ویژه و کاملاً جدید بخشیده و با ایجاد ظاهری متفاوت و نور روز متغییر، به تیپ های مختلف و متفاوت آپارتمان تنوع بخشیده است.

برج بلوز پوینت (blues point tower) از هنگام ساخت توسط هری سایدلِر و همکارانش، توجه بسیاری را به خود جلب کرده و موضوع انتقادهای فراوانی قرار گرفته که این امر هم به دلیل محل خاص این برج و هم به دلیل شهرت سایدلِر می باشد. سایت این مجتمع مسکونی (که به خاطر قرار داشتن در بلندای شبه جزیره ی مک ماهون و داشتن مناظری بدیع بر فراز بندر سیدنی، شاید یکی از با شکوه ترین محل ها در جهان باشد) مختص فضای سبز در نظر گرفته شده و به همین دلیل دست نخورده و بدون ساخت و ساز باقی مانده است. این فضای بکر، در دل طبیعت و دارای صخره ها و سنگ هایی می باشد که تا رسیدن به آب در انتهای شیب ادامه یافته است.

این برج به وضوح از بنه لانگ پوینت و همچنین اپرای شهر سیدنی قابل مشاهده است. با تخصیص چنین محل ساختی به این پروژه، به نظر می رسد که طرز تفکر سایدلِر در مورد نما، صرفاً نتیجه تفکر عقلانی وی به طراحی نمی باشد، بلکه جنبه ای مهم از طراحی به حساب می آید. فرم این برج به دلیل مجزا بودن طبقات فوقانی هر واحد که دیوارهای صلب شان فضای رختشوی خانه و مخازن را احاطه کرده اند، کاملاً خالص است. سایدلر که در انگلستان و کانادا تحصیل کرده بود، قبل از اینکه در دانشگاه هاروارد، زیر نظر گروپیوس تحصیل کند، تعلیماتی را نزد جوزف آلبرز دیده و نزد اسکار نیمیر و مارسل بروئر کار کرده بود. وی در طول دوران کاری خود در سیدنی از سال 1948، معماری جدیدی با زیبایی شناسی مهار شده و روش طراحی خردمندانه در استرالیا ایجاد کرد. برج بلوز پوینت به وضوح این مطلب را به تصویر می کشد که در آن زمان موضوعی بحث برانگیز به نام «میراث یوروفیل» بود اما مهم تر این که، ساخت این برج آغاز حرکت به سوی آپارتمان های بلند مرتبه ی متراکم مسکونی بود که راه خود را از خانه های سنتی شهر سیدنی به نام بانگالو (خانه های ییلاقی) و پراکندگی های حومه ی شهری وابسته به آن جدا نمود.
و.....


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری ,برج بلوز پوینت ، نمونه موفق برج خارجی ,پاورپوینت بررسی ,بلندترین ساختمان مسکونی استرالیا ,Seidler توسط دیک دوسلدورپ ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی معماری خانه مسکونی باریت ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ویلای آخر هفته ناتل نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری خانه پروا در نور مازندران ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان مسکونی ACT Residence ، اثر تیم طراحی معماری CF Arquitetura ، برزیل
پاورپوینت بررسی معماری خانه باغ – کلمبیا اثر گروه معماری CONNATURAL ، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری مرکز خرید و مجتمع تجاری چند منظوره Kulturbau، نمونه موفق خارجی
پاورپوینت بررسی معماری ساختمان نقلی چند عملکردی HVB
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکونی-تجاری-اداری تورنتو کانادا اثر گروه معماری بیگ
پاورپوینت بررسی معماری مجموعه مسکونی پیپی استیت pepys Estate
پاورپوینت بررسی استاندارد ها و ضوابط ساختمان های مسکونی
پاورپوینت بررسی معماری ویلا ساوا - لوکوربوزیه ، نمونه موفق بین المللی
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد معماری فضاهای مسکونی
پاورپوینت بررسی استانداردهای طراحی معماری مجتمع مسکونی
پاورپوینت بررسی معماری پروژه لوکس مسکونی جواهرات ، نمونه موفق ایرانی
پاورپوینت بررسی ابعاد و اندازه استاندارد معماری برای طراحی فضاهای ساختمان مسکونی
پاورپوینت بررسی ضوابط و استاندارد فضاهای ورودی در ساختمان بهمراه تصاویر اجرایی
پاورپوینت بررسی معماری مسکونی پروژه 213، یک آن اثر استودیو معماری پی
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع تجاری مسکونی KoolKiel
پاورپوینت بررسی معماری ویلای مسکونی اکسپریمنتال اثر آلوارو آلتو
پاورپوینت بررسی معماری مجتمع مسکوني هبیتات ۶۷ مونترال موشه سفدی




:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: