دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی,pptx

تاریخ ایجاد 10/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی,pptx
 
 
بخشی از مطلب
 
سیستم متشکل از دال بتن مسلح(متحرک) و دیوار برشی
تا کنون این روش برای احداث ساختمانهای مسکونی، اداری و صنعتی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. شکل زیر چگونگی اجرای این قبیل ساختمانها را نشان می دهد.
دالهای بتن مسلح  به تعداد طبقات با ابعاد معادل زیربنای هر طبقه در محل کارگاه و در تراز زمین به ترتیب از پایین ترین تراز بتن ریزی می شوند، به طوریکه پس از اتمام بتن ریزی، مجموعه ای از دالهای روی هم قرار گرفته در محل موجود می باشد. سپس این مجموعه دال تا  تراز اولین طبقه بلند شده، ستونهای پیش ساخته در زیر آنها تعبیه می گردند و اولین دال روی ستونهای نصب شده قرار داده می شود. همین مراحل برای بقیه دالها تا نصب آخرین کف تکرار می شود. در اینگونه سازه ها، معمولاً ابتدا هسته مرکزی اطراف پله ها ساخته می شود تا علاوه بر تأمین مقاومت جانبی سازه بعنوان شاخصی برای هدایت عملیات اجرایی نیز مورد استفاده قرار گیرند. در چنین سیستمهایی ستونها تنها برای تحمل بارهای ثقلی طراحی می شوند و مقاومت جانبی سازه با احداث تعدادی دیوار برشی بتن مسلح درجا ریخته شده تأمین می گردد.
سیستم دال – ستون که با پیش تنیدگی یکپارچه می شود
شکل زیر سیستم متشکل از دال و ستون های پیش ساخته که با پیش تنیدگی افقی انجام یافته اند، را نشان می دهد. تا کنون تعداد زیادی ساختمان با کاربریهای گوناگون با استفاده از این روش ساخته شده اند. برای احداث سازه ابتدا ستونهای پیش ساخته که ر حسب نوع ساختمان ارتفاع آنها بین ارتفاع یک تا سه طبقه متغیر است در محل مستقر شده و قطعات دال پیش ساخته که ابعادی در حدود فاصله آزاد بین ستونها دارند در بین ستونها نصب می شوند . سپس در تراز هر طبقه کابلهای پیش تنیدگی از فواصل موجود بین دالها و از درون ستونها عبور داده شده و کشیده می شوند. در نهایت محل عبور کابلها با بتن پر شده و و کابلها در تمام طول با بتن درگیر می شوند. 
 
 
 
 
شکل سیستم دال – ستون همراه با پیش تنیدگی برای تأمین پیوستگی
مقاومت جانبی سازه
در این سیستم برای مقاومت جانبی سازه در برابر نیروهای افقی می توان از قطعات پیش ساخته دیوار بتنی که بطور مناسب در بین ستونها قرار داده شده اند استفاده نمود.
در ساختمانهای بسیار بلند و یا در نواحی زلزله خیز استفاده از دیوارههای برشی در جا ریخته شده ترجیح دارد.
با اینکه در نگاه اول بنظر می رسد که اینگونه سیستم های سازه ای از نظر معماری محدودیتهایی را ایجاد می کند، ولی با استفاده از تیغه های جد ا کننده و المانهای کاذب می توان ساختمانهایی با انواع سبکهای معماری اجرا نمود.
مبانی طراحی
سازه های پیش ساخته همچون سایر سازه ها باید به گونه ای طراحی شوند که در برابر بارهای ثقلی (بارهای دائمی, سربارهای بهره برداری, سربارهای اجرائی و ...) و نیروهای جانبی(نظیر باد و زلزله) و همچنین تغییر شکلهای حاصل از بار گذاری نامتقارن، جمع شدگی، وارفتگی، اثرات حرارتی و نشست متفاوت شالوده ها و مقاومت کافی داشته باشند.
با توجه به ویژگی پیش ساختگی می توان به روشنی دریافت که تأمین ایستائی و استحکام سازه مستلزم مقاومت کافی هر یک از قطعات تشکیل دهنده و عملکرد مناسب آنها در مجموعه سازه می باشد. بعنوان مثال، نقش قطعات پیش ساخته کف و دیوارها را تنها در صورتی می توان در سیستم بادبندی مؤثر دانست که با شناژهای افقی و قائم مناسب مهار شده باشند.  بنابراین تحلیل و طراحی ساره های پیش ساخته بدون اطلاع و آگاهی از شیوه های اجرائی مورد توجه قرار گیرند. به علاوه انتخاب معیارهای فعال و غیر فعال کافی رای کنترل کردن خسارت احتمالی و گسترش آنها و در نتیجه اطمینان از حفظ یکپارچگی سازه را نباید از نظر دور داشت. راههای کنترل یکپارچگی باید برای هر مسئله ای به طور خاص انتخاب شوند. البته برخی از آنها همیشه به هنگام بررسی مکانیزمهای بالفعل و بالقوه باربری و انتقال بار سازه های صدمه دیده مورد استفاده قرار می گیرند.
طراحی قطعات پیش ساخته 
قطعات پیش ساخته معمولاً از مصالح بتنی به صورت مسلح یا پیش تنیده ساخته می شوند. از این رو در طراحی شآنها باید ضوابط و مقررات مربوط به طرح سازه های بتن مسلح رعایت گردند.
هرگاه روشهای متداول قابل استفاده نباشند، کارائی و ایمنی قطعات پیش ساخته باید به حالت خاص و به وسیله مدلهای ریتاری که بر مبنای نتایج آزمایشگاهی با توصیه های فنی شناخته شده ایجاد شده اند بررسی شوند.
تولید صنعتی قطعات پیش ساخته و کنترل مداوم کیفیت آنها توسط سازمانی مستقل که تولیدات غیر قابل قبول را از رده خارج می کند، این امکان را فراهم می سازد که ضرییب ایمنی بر مقاومت بتن ∅_c بین 57/0 تا 6/0 و ضریب ایمنی و مقاومت فولاد ∅_s بین 85/0 تا 9/0 اختیار شود. انتخاب ضریب ایمنی مناسب به میزان کاهش رواداری(تا حد اکثر50%) بستگی دارد. 
یادآوری می گردد که رواداری های مذکور باید همیشه کمتر از 4% باشد و در غیاب مقادیر دقیق می توان از مجموعه مقادیر زیر استفاده نمود.
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
سازه های پیش ساخته بتنی ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت سازه های پیش ساخته بتنی,pptx , ,بخشی از مطلب , ,سیستم متشکل از دال بتن مسلح(متحرک) و دیوار برشی ,تا کنون این روش برای احداث ساختمانهای مسکونی، اداری و صنعتی زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. شکل زیر چگونگی اجرای این قبیل ساختمانها را نشان می دهد,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت مته های حفاری,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آشنايي با بتن و فولاد,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تکنولوژي سازه هاي پيش ساخته سبک بتني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع سد از نظر شکل و ساختار,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کارکردها، گونه‌های سازه و الگوهای شکلی ورزشگاه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت خرابيهاي آسفالتي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت راه و ترابري ، راه زميني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روسازی راه,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت ساختمان سازی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول اجرای قابهای لغزان در سازه های بزرگ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مراحل ساخت ساختمانهاي اسكلت فلزي ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفي بتن سبك ساخت دانشگاه ميشيگان ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بهسازي زمينهاي آبرفتي به روش تزریق سیمان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل ترک در بتن ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت گودبرداري و پي كني,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثر فرسایش آبی در کاهش حاصلخیزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت كارخانه آسفالت ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سختی و مقاومت بتن اسفنجی و اتوکلاو در مقابل ترک خوردگی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت بادبندستون و اتصالات فلزی در بناهای فلزی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار سیستم های مختلف باربر در سازه های بلند,pptx
 




:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: