پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تاریخی تبریز
نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تاریخی تبریز

تاریخ ایجاد 21/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50 اسلاید   قیمت: 8000 تومان     تعدادمشاهده  2  


پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تاریخی تبریز

تبریز از دوران باستان مکانی مبادله فرهنگی بوده است و مجموعه تاریخی تاریخی آن یکی از مهمترین مراکز تجاری در جاده ابریشم است. مجتمع تاریخی تبریز از مجموعه ای از سازه های بهم پیوسته ، پوشانده ، آجری ، ساختمانها و فضاهای محصور برای کارکردهای مختلف تشکیل شده است. تبریز و بازار آن در قرن سیزدهم مرفه و مشهور بوده است ، هنگامی که این شهر ، در استان آذربایجان شرقی ، پایتخت پادشاهی صفوی شد. این شهر در قرن شانزدهم موقعیت خود را به عنوان پایتخت از دست داد ، اما به عنوان یک مرکز تجاری تا پایان قرن 18 ، با گسترش قدرت عثمانی ، همچنان مهم بود. این یکی از کاملترین نمونه های سیستم سنتی و تجاری و فرهنگی ایران است.
تبریز از دوران باستان تاکنون مکانی برای تبادل فرهنگی بوده است. مجموعه تاریخی تاریخی آن یکی از مهمترین مراکز تجاری در جاده ابریشم است. از اوایل دوره شهرنشینی ایران پیروی از اسلام ، یک بازار وجود دارد. این بازار توسط مسافر ونیزی مارکو پولو ذکر شده بود که ادعا می کرد هنگام سفر در جاده ابریشم از آن عبور کرده است.
این بنا که در مرکز شهر تبریز واقع شده است ، از چندین بازار فرعی مانند امیر بازار (برای طلا و جواهرات) ، مظفاریه (بازار فرش ، مرتب سازی بر اساس اندازه و نوع گره) ، بازار کفش و بسیاری کالاهای دیگر برای کالاهای مختلف مانند کالاهای خانگی. تبریز و بازار آن در قرن شانزدهم ، هنگامی که این شهر به پایتخت پادشاهی صفوی تبدیل شد ، در رونق ترین آنها بود. این شهر در قرن هفدهم موقعیت خود را به عنوان یک پایتخت از دست داد ، اما بازار آن به عنوان یک مرکز تجاری و اقتصادی همچنان مهم است. [3] اگرچه امروزه تعداد زیادی مغازه و مراکز مدرن تأسیس شده است ، بازار تبریز همچنان قلب اقتصادی هم در شهر و هم در شمال غربی ایران باقی مانده است.
بازار تبریز نیز مکانی با اهمیت سیاسی بوده است و می توان به اهمیت آن در انقلاب مشروطه ایران در قرن گذشته و انقلاب اسلامی در دوران معاصر اشاره کرد.

این بازار در ژوئیه 2010 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد.


کلمات کلیدی مرتبط:
معماری بازار ,تاریخی تبریز ,پاورپوینت بررسی و تحلیل ,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی و تحلیل معماری بازار تهران
پاورپوینت مجموعه بازار تاریخی تبریز
پاورپوینت بازار تاریخی تبریز




:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: