دانلود,پاورپوینت بررسی بررسي استانداردهاي فضاي سبز شهري,pptx
نوشته شده توسط : safa
دانلود,پاورپوینت بررسی بررسي استانداردهاي فضاي سبز شهري,pptx

تاریخ ایجاد 27/07/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 50   قیمت: 8500 تومان     تعدادمشاهده  1  


دانلود,پاورپوینت بررسی بررسي استانداردهاي فضاي سبز شهري,pptx
 
بخشی از مطلب
 
عملكرد هاي اجتماعي رواني فضاي سبز : 
 امروزه جامعه شناسان و روان شناسان و پزشكان ، بر اين باورند كه فضاي سبز افزون برتأمين بهداشت جو و محيط مكان هاي مسكوني نقش مثبتي  در بشر و روان آن بر عهده دارند افرادي كه به طور روز افزون بايد در فضاهاي مكانيزه و محدودمثل خانه و محل كار و … زندگي كنند. بيش از پيش به استراحت در محيط طبيعي نياز دارند . 
اين مسأله  به ويژه در جوانان و افراد سالخورده اهميت بيشتري دارد . 
فضاي هاي سبز  در آن واحد محيطي است براي استراحت  و آشنايي با طبيعت و انجام فعاليت هاي كه در شهر امكان پذير است همچنين تأثير  زيادي دربهداشت و سلامت محيط دارد از آن جمله مي توان به اهميت آنها در جذب پرتوهاي خورشيدوهمچنين در توليد اكسيژن و جذب گاز كربنيك هوا اشاره كرد . آرامشي كه انسان در سايه يك درخت احساس ميكند  تا حدي به جذب پرتوهاي مادون قرمز خورشيد توسط درخت ومقداري نيز به جذب پرتوهاي فرابنفش مربوط ميشود. از ديگر عملكرد ها ي اجتماعي و رواني فضاي سبز مي توان به توليد فيتونسيد  اشاره كرد . درختان مانند گردو وكاج و بلوط و فندق بيدو اكاليپتوس و زبان گنجشك  از خود ماده اي به نام فيتونسيد در فضا رها مي كنند . 
كه اين موادروي انسان اثر فرحبخشي  دارد. به گونه اي كه اين ماده مي تواندتعادل بين  نيم كرة مغز را به خوبي برقرار سازد . وحالت طبيعي و آرامش بخش را به انسان ارزاني كند . بنابراين نقش آرام بخشي درختان و فضاي سبز  به خوبي نمايان ميگردد . تقليل صدا توسط گياهان در بوجود آوردن محيطي سالم  و آرام تر مي تواند مؤثر باشد . به اين ترتيب كه ارتعاش امواج صوتي به وسيله برگها و شاخه هاي درختان جذب شود . عواملي نظير نور ديوارة  جدا از هم و انعطاف پذيري  در جذب صدا مؤثرند . به همين دليل است كه درختان درجذب صداهاي ناخوشايند با داشتن ويژگي هاي بالا تأثير             مي گذارند . 
 انبوهي درختان و چرمي بودن برگها و خمش پذيري شاخه ها اجازه ميدهد  كه صداهاي ناهنجار و تراكم و عرض درختكاري در تقليل صدا موثر شود . 
استانداردهاي فضاي سبز شهري : جنبه هاي مختلف عملكرد فضاي سبز در شرايط مختلف اهميتي متفاوت پيدا يكند . وحتي اشكال مختلف آن را در شرايط جغرافيايي متفاوت از نظر چيرگي نوع گياهان ونياز جوامع فرق مي كند .  در منطقه اي ممكن است اهميت اثرات اكولوژيكي  يا تأثيرات زيست محيطي  فضاي سبز نسبت به اثرات رواني وزيبايي آن ضرورت بيشتري پيدا كند . مثلاً در شهرهاي صنعتي اثرات فضاي سبز در بهبود  شرايط زيست محيطي مي تواند ، ديگر جنبه هاي فضاي سبز را تحت شعاع قرار دهد به همين دليل گرايش فضاي سبز به سمت اشكال شبه جنگلي  به دليل تأثير سودمندي درختان دركاهش گرو غبار و آلودگي هاي شيميايي هوا و آلودگي صدا چيرگي درختان رادر دستور كار خود قرار ميدهد. در اقاليم مرطوب كه امكان رويش درختان با سهولت بيشتري وجود دارد و نيازي به تلطيف هوا يا كاهش دماي محيط و توليد اكسيژن  و … وجود ندارد . 
 
7-4  اكر    زمين بازي
20 – 2 اكر    زمين ورزشي
حداقل 2 اكر    پارك كوچك
حداقل 100 اكر    پاركهاي بزرگ
 
 باتلر 10 اكر پارك و فضاي سبز را براي هر 1000 نفر جمعيت در شهرها و همين مقدار را در مورد ساير اشكال فضاي سبز بيرون از شهر ها كافي مي داند . پيشنهاد انجمن ملي تفرجگاه ها آمريكا  و باتلر در ازاء  هر 1000 نفر جمعيت 10 اكر فضاي سبز هنوز همچون معيار ارزش خود را حفظ كرده است ولي اين به آن معني نيست كه بتوان آن را براي همه شهرهاي بزرگ به كار بست از طرف ديگر توزيع مكاني فضاي سبز در مناطق مختلف ( مناطق تجاري – خدماتي – صنعتي – يا مسكوني )  با تراكم  متفاوت خواهد بود . 
ولف اندازه متوسط فضاي سبز را براي شهروندان 5/3  متر مربع ( 75 / 2 متر مربع  پاركهاي محلي ) برآورد كرده است . 
 برخي ديگر با احتساب پارك هاي خارج شهر جمعاً 30 متر مربع براي هر شهروند سهم سرانه تطبيق كرد ه اند  .. فرمول زير نيز در برآورد ميزان فضاي سبز شهري به كار گرفت شده است . 
ممكن است نياز رواني جوامع ساير اشكال فضاي سبز كه يكنواختي محيطي  را بر مي هم مي زنند بيشتر باشد در اين صورت عامل زيباشناسي در شكل گيري فضاي سبز شهري نقش نسبي بيشتري پيدا ميكنند علاوه بر اين قابليت ها و امكانات منطقه اي در گسترش يا محدوديت ساير اشكال فضاي سبز تفرجگاه هاي جنگلي ، پاركهاي پيرامون  شهري  تفرجگاه هاي خارج از شهر نيز كاملاً موثر است با توجه به موارد بالا از كميتهاي ارائه شده به وسيله صاحب نظران دراين جا گفته مي شود استانداردهاي ارائه شده توسط اين دفتر بر پاية پيشنهادات باتلر بوده و بسته به نوع تفرجگاه اين مقادير ارائه شده است . 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
استانداردهاي فضاي سبز شهري ,pptx ,دانلود,پاورپوینت بررسی بررسي استانداردهاي فضاي سبز شهري,pptx ,بخشی از مطلب , ,عملكرد هاي اجتماعي رواني فضاي سبز : , امروزه جامعه شناسان و روان شناسان و پزشكان ، بر اين باورند كه فضاي سبز افزون برتأمين بهداشت جو و محيط مكان هاي مسكوني نقش مثبتي در بشر و روان آن بر ,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,پاورپوینت بررسی پاركها و فضاي سبز شهر اهواز بهمراه نمونه موردی ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی ساماندهی بافت های فرسوده شهری از منظر new urbanism و منشور 2000 ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تجزیه وتحلیل فضاهای خیابان طالقانی (تبریز),pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تحليل فضاي شهري چهاراه وليعصر تهران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی ضوابط و مقررات شهرسازی,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی شناخت محله ی بریانک تهران در منطقه 10,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی چشم انداز و استراتژی های توسعه شهر کرمان ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی ترافیک شهری,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی فضاهاي‌ بيرون‌ شهري‌ در طول‌ تاريخ‌,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی گرافیک محیطی در شهر,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی هویت در کالبد شهری ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی برنامه ریزی راهبردی،توسعه اجتماع محلی،در کلانشهر تهران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی علل حاشیه نشینی و راه حل رفع تعارض با اصول شهرسازی ,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تاریخ شهر و شهرنشینی ایران پیش از اسلام,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی تاریخ شهرنشینی و شهرسازی ایران,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی اقلیمی معماری و شهرسازی شهر مشهد,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی میدان عتیق خیابان جویباره اصفهان,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی فضاهای عمومی شهر فراصنعتی و نقش های در حال تغییر آنها,pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مدل های کمی در شهرسازی مدل تحلیل سلسله مراتبی (AHP),pptx
دانلود,پاورپوینت بررسی مفهوم حس مکان در معماری و شهرسازی,pptx




:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: