نوشته شده توسط : safa
پاورپوینت بررسی معماری باشگاه بدنسازی R8 دزاشیب

تاریخ ایجاد 07/11/2017 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 30 اسلاید بهمراه نقشه ها و تصاویر   قیمت: 6000 تومان     تعدادمشاهده  5  


بخشی از مطلب
 طراحی داخلی و معماری جسورانه سالن بدنسازی دزاشیب با نام R8، شکل جدید از یک فضای ورزشی را به نمایش گذاشته است. خلق فضای شاد و پویا که با هدف سلامت و ارتقاء شرایط روحی و جسمی در نظر گرفته شده، از کانسپت های اصلی پروژه R8 می باشد. اهداف اصلی طراحی مجموعه ورزشی R8 هماهنگی کامل بین تمام عرصه های طراحی، پویایی یک فضای پر تحرک، تجهیزات با کیفیت، فرم، نورپردازی مناسب و سیرکولاسیون برای تمام رده های سنی بوده  است. مهم ترین دلیل طراحی و ساخت یک مجموعه ورزشی این می باشد که فرد پس از گذراندن وقت خود در طول روز، برای از بین بردن خستگی و شرایط روتین به یک مکان ورزشی مراجعه می کند. به همین دلیل هم این فضا می تواند با طراحی منحصربه فرد خود چنین شرایطی را برای مراجعه کنندگان رقم بزند.
به وجود آوردن شور و نشاط و تحرك و در نتيجه سلامت جسم و روان هدف اصلي در يك باشگاه ورزشي است، كه اين مهم عامل جمع چند ركن اساسی می­ باشد،از خدمات صحيح كاركنان و كيفيت دستگاه­ها و استاندارها گرفته تا فرم و رنگ و روابط فضايي باشگاه. در طراحي مجموعه­هاي ورزشي به دليل اينكه مخاطباني با سنين مختلف بعنوان كاربر مي­ باشند كار را براي طراح پيچيده مي­ كند و اين موضوع زماني پيچيده­ تر مي­شود كه طراحي احساس كاربران را برانگيزد و به آنها شور و شوقي ببخشد كه كه پيش­تر در زندگي روزمره كمتر تجربه كرده ­اند و اين انرژی آنها را به سمت تحرك سوق دهد. پس طراحي با پيدا كردن پاسخ اين سئوال آغاز شد كه چگونه كيفيت و كميت يك فضاي ورزشي بر مخاطبان آن تاثير تحرك بخش داشته باشد؟
 
پاسخ به اين پرسش، آغاز سئوالات ديگر بود كه نتايج آن طرح را شكل داد. از مسائل مهم مورد توجه در طراحی ايجاد حس انتقال از فضاي روزمره به فضايي ورزشي بود، پس با نوعی نگرش ساخنار شکنانه (دیکانستراکشن) با توجه به كاربران اين مجوعه كه آقايان بودند، كيفيت فضايي با روحيات و احساسات آنان ادغام شد ، خطوط صاف و موازي جاي خود را به خطوط كج و احجام صخره مانند دادند و نورها با دامنه و طيف مختلف فرم­ ها را مشخص ­تر كردند. رويكرد روانشناسانه و رفتار شناسانه در کنار استانداردها محور اصلي انتخاب رنگ­ ها، نورها، فرم­ ها، و روابط  فضايی بوده و اين باعث شد بستر طرح بر اساس نگرش علمي در كنار نگرش زيبایی شناسانه  شكل­ گيرد. از این روی، سعي شده نورها براي هر فضا در مجاورت هر دستگاه تعريفي خاص و حس خاصی ايفا كند. انتخاب متريال­ها با توجه به موقعيت آن به لحاظ بافت، قابليت تميز كردن، آنتی ­باكتريال بودن و... از توجه ويژه­ای برخوردار بودند.
 
از ديگر محورهاي مهم طراحي:
 
1- توجه به استانداردهای هر فضا به جهت عملكرد آن
2- کنترل جهت وزش هوای گرم و سرد، بسته به فعالیت فیزیکی هر فضا و نیز بررسی و جایگذاری سیستم تهویه و تصفیه هوای مناسب برای این مجموعه
3- پويايي در فرم حجم­ ها و جداره ­ها از لحظه ورود تا انتهای مجموعه براي ايجاد حس حركت و فعاليت
4- استفاده از نورهاي رنگي به جاي رنگ در بستر خنثي مختص هر فضا و نیز توجه به عدم خیرگی آن ها
5- به کار بردن دستگاه های مولد هوای تازه و تصفیه کننده هوا
6- سیستم صوتی مجموعه نیز چالشی بزرگ بود به دلیل وجود فضاهای بزرگ، سقف بلند، خطوط شکسته در دیوار ها، بدنه های اکوستیکی مانند بتن و شیشه ، و نیز کاربری های گوناگونی که هر کدام نیاز به سیستم های پخش مختلفی بودند. تمام سیستم نیز قابلیت کنترل از مرکز و اپلیکیشن های مختلف را دارد.
7- توجه ویژه به تجهیزات ورزشی مختلف و به روز این مجموعه که هر کدام نیازمند رعایت موارد خاص و تکنیکی چه از لحاظ روابط فیزیکی و چه از لحاظ استاندارد فضایی و فعالیتی بودند.
8- طراحی بخشهایی جهت تبلیغات درون سالن اصلی برای درامد زایی


کلمات کلیدی مرتبط:
پاورپوینت , بررسی معماری , باشگاه بدنسازی R8 دزاشیب , طراحی داخلی و معماری ,سالن بدنسازی ,فضای ورزشی ,پاورپوینت سالن بدنسازی ,معماری سالن بدنسازی ,سالن بدنسازی خارجی ,طرح سالن بدنسازی ,تحلیل سالن بدنسازی ,نمونه سالن بدنسازی ,نمونه موردی سالن بدنسازی ,نمونه مشابه سالن بدنسازی ,نقشه سالن بد,
مقالات مرتبط در این دسته
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری مجموعه ورزشی مادرید با بتن سفید
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری استادیوم مرسدس بنز
پاورپوینت بررسی مجموعه ورزشی چند منظوره شهر مسکو
پاورپوینت بررسی معماری،استادیوم اتحاد
پاورپوینت بررسی طراحی و معماری خلاقانه زمین بازی کودکان
پاورپوینت بررسی معماری استادیوم بوریسوف در بلاروس
بررسی و تحلیل، تاریخچه و توضیحات ورزشگاه ومبلی،پاورپوینت
بررسی و تحلیل استادیوم سن سیرو یا جوزپه مه آتزا،پاورپوینت
پاورپوینت بررسی معماری،مدرسه فوتبال پکن
دانلود,معماری مجموعه ورزشی، چند منظوره شهر لیونبرگ،پاورپوینت
دانلود ,بررسی معماری سالن ورزشی Vasas ،پاورپوینت
معرفی , استادیوم آشیانه پرنده - پاورپوینت
تاسيسات و تجهیزات استخر شنا - پاورپوینت
محوطه سازی ,مکانهای ورزشی - پاورپوینت
دانلود , مجموعه ورزشی مونترال کانادا-پاورپوینت
دانلود , سیستم توریسم و اجزای آن -پاورپوینت
دانلود ,ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید-پاورپوینت
بررسی نمونه های مشابه و موردی مجموعه های ورزشی،پاورپوینت
دانلود استانداردها , ضوابط مجموعه ورزشی، پاورپوینت
دانلود پاورپوینت ,مجموعه ورزشی رفسنجان , مجموعه ورزشی آبی المپیک , مکعب آبی




:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: