دانلود پاورپوینت بررسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو
نوشته شده توسط : safa
دانلود پاورپوینت بررسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو

تاریخ ایجاد 19/12/1393 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 167 اسلاید   قیمت: 8900 تومان     تعدادمشاهده  14


برسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو
 
ریچارد میر:
 
 
در طرح موزه
 
تمام کارهای ما براساس فلسفه ای است که زیبایی شناسی، بافت و کاربرد را با بصیرت فعلی معماری که به معنای واقعی کلمه پرحرارت و انسانی است، تلفیق می کند. ما به کمک طرح، به دنبال خلق محیطی زیبا و تزیین و آرایه بندی فضایی با مجموعه ارزش های هماهنگ و پرمعنا هستیم.
 
هدف اصلی معماری موزه، کمک به کشف ارزش های زیبایی شناسی، فرهنگی و ترویج تفکر و تعمق در مجموعه ی موزه از طریق تجربه ی فضایی است. ما معتقدیم اشیاء هنری باید در محیط هایی با فضای قوی به نمایش گذاشته شوند و در عین حال، مکانی به وجود آورد که در آن، هنر تقویت شود و آن را متحول سازد. در طرح موزه ی هنرهای در آتلانتا، توجه و مشغله ی ذهنی ما، مقیاس کارهای فردی بود. هر شیء در مجموعه، از گلدان یا سرویس نقره گذاشته تا نقاشی فراگونارد یا مجسمه سازی رودین، توجه خاصی را می یابد. ما در طرح و خلق ارتباط مجسمه سازی رودین، توجه خاصی را می طلبد. ما در طرح و خلق و ارتباط مناسب بین آثار هنری و محیطی که آنها در آن دیده می شوند، عمیقا به مقیاس انسانی وفاداریم.
برسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو
 
موزه ی هنرهای تزیینی(کنستاندورک)
فرانکفورت ، جمهوری فدرال آلمان، سال ۱۹۷۹-۱۹۸۵
 
فرم شهر بین شکل و واقعه، ساختار و گسیختگی، تاریخ و زمان طرح، متحول می شود. این مساله، به شدت بر طرح موزه ی هنرهای تزیینی در فرانکفورت تاثیر گذاشت. پارتی(نام مکان) ، فراتر از بافت گسترش یافت تا نه تنها به مشخصه های جغرافیایی توجه کند، بلکه جنبه های تاریخی و طبقه بندی را نیز در نظر گیرد. در این مورد و در مقایسه با بعضی ساختمان های اولیه ی روستایی یا فضاهای تاریخی، به طور قطع موزه، مرکزی عمومی و شهری است و در رد انزوای مدرن گرایی، ساختمان، همچون شیئی پابرجا از محیطش فاصله می گیرد. در اینجاست که طرح، معنی پیوند می یابد: پاسخی به بافت عمومی، ساختار شهری و گسترش و توسعه ی بافت عمومی و ساختار شهری.
 
مجتمع جدید ویلا متزلر گنجینه ای برای آثار هنرهای تزیینی شهر که در سال های اخیر بیشتر آن در موزه ی بزرگ ایتالیا در قرن نوزدهم نگهداری می شده است به ساختمان قبلی می پیوندد و ساختمان موجود را بازسازی می کند و آن را به قسمت توسعه یافته پیوند می دهد.
 
این محل در حاشیه جنوبی رودخانه ی مین و در مجاورت چندین موزه ی دیگر قرار دارد که مجموع موزه ها را تشکیل می دهد دیواره ی عظیمی از ساختمان های مقابل آب از آنجا که این طرح با انتهای شرقی محل کاملا منطبق است بقیه ی فضاها به محیط پارک اختصاص می یابد و بیشتر به منزله ی پلی عمل می کند که موقعیت عالی آن دو بخش شهر را که قبلا ارتباط ضعیفی با هم داشتند به هم پیوند می دهد.
 
علاوه بر این مجتمع مسکونی زاگسن در جنوب مرکزی شهر را در امتداد رودخانه به سمت شمال به هم متصل می سازد این پارک به عنوان فضای تفریحی و سرسبزی طراحی شده و از طریق محورهای سرسبز این گذرگاه ها به ساختمان های موزه و مکان های عمومی دسترسی می یابد. 
 
ربع طرح شامل دو حیاط بیرونی است که یکی از آنها ویلا متزلر را از دو سو احاطه می کند و براساس شبکه ی مستقیم اصلی است ولی از مسیر ورودی اصلی به موزه روی شبکه ی غیرمستقیم که از لبه ی رودخانه منشا می گیرد منحرف می شود ورودی حیاط نقش مهمی در نگهداری ویلا از درون دارد ولی فاصله ی نسبتا خوب از بقیه ی مجتمع، وجود جواهر مانندش را بدین طریق حفظ می کند.
 
موزه هنرهای
آتلانتا، جورجیا سال ۱۹۸۰-۱۹۸۳
 
بیشتر موزه های بزرگ اروپایی طی جنبش روشن فکری و از تغییر خانه های بزرگ یا کاخ ها پدید آمدند تا نقش آموزشی و گردآوری داشته باشند. اشیا در نور طبیعی و محیطی دیده می شوند که این تناسبات در آن ایجاد شده است امروزه مقیاس اشیا و انتظارات ما تغییر کرده و نور طبیعی برای خود اشیا مضر است موزه ی هنرهای به سنت منطق مداری جنبش روشن فکری اشاره دارد و می کوشد بهترین ایده ی قدیمی و مدرن موزه ی هنر را تایید کند. ما در پی تشویق به کشف ارزش های زیبایی شناسی و بیان مفهوم موزه به عنوان فضای تعمق و تفکر هستیم فضای گردشی تاسیسات نورپردازی و ویژگی های فضایی طرح همه ی افراد را تشویق به تجربه ی هنر معماری و نمایشی می کند.
برسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو
 
طرح موزه ی هنرهای به عنوان مجموعه فنون معماری توسعه یافته به بافت در وسیع ترین مفهوم آن یعنی درک پاسخ می دهد و نه تنها در برگیرنده ی مواردی کاربردی برنامه ریزی شده و منطق مداری است بلکه بافت فیزیکی اجتماعی و تاریخی شهر را نیز شامل می شود گوشه ی ساختمان در تقاطع خیابان پیچ تری و خیابان شانزدهم حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا و مجاور مرکزی بزرگ هنرهای ماندگار و کلیسای پرزبیتاری در خیابان پیچ تری قرار دارد. این مساله موزه را در موقعیت مهمی برای توسعه ی آینده ی آتلانتا قرار می دهد و در محدوده ی محور عابر پیاده با وسایل نقلیه ی عمومی مناسب به موزه دسترسی دارد.


کلمات کلیدی مرتبط:
برسی موزه های ریچارد میر تادائوآندو , ,ریچارد میر: , , ,در طرح موزه , ,تمام کارهای ما براساس فلسفه ای است که زیبایی شناسی، بافت و کاربرد را با بصیرت فعلی معماری که به معنای واقعی کلمه پرحرارت و انسانی است، تلفیق می کند. ما به کمک طرح، به دنبال خلق محیطی زیبا و تزیین و آرایه بندی فضایی با مجموعه ارزش,
مقالات مرتبط در این دسته
 پاورپوینت بررسی معماری موزه آب لیشوی ، چین اثر معماران: DnA
 پاورپوینت بررسی معماری مركز ملي فرهنگي و هنري ژرژ پمپيدو در پاريس
 دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی نمایشگاه پاپیر تیگر در پاریس,pptx
 پاورپوینت بررسی معماری فرهنگسرای نلسون مینیاپولیس ، ایالات متحده اثر HGA
 پاورپوینت بررسی معماری موزه ایالتی تنسی اثر معماران EOA + HGA
 پاورپوینت بررسی معماری موزه هنرهای معاصر اشتدلیک Stedelijk در آمستردام
 پاورپوینت بررسی موزه هنرهای معاصر پورتو مادرو اثر مورالس در آرژانتین
 دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی کاخ کنگره و کازینو کاپ دآگد در فرانسه ,pptx
 دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی دسترسی جدید به مرکز تاریخی جیرونلا در جیرونلا,pptx
 دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه نوسازی هنر مدرن در نیویورک,pptx
 دانلود,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنر جردن اشنیتزر در پالمان ,pptx
 دانلود,بررسی پاورپوینت طراحی موزه هولوکاست دالاس و حقوق بشر در دالاس آمریکا,pptx
 دانلود ,پاورپوینت بررسی نمایشنامه مرتبط با NEST در بروکلین,pptx
 پاورپوینت بررسی نور پردازی در موزه و فضاهای نمایش
 دانلود ,پاورپوینت بررسی طراحی موزه هنرهای زیبا دریاچه هوستون در آمریکا,pptx
 پاورپوینت تحلیل و بررسی معماری موزه لوور پاریس ، Musée du Louvre
 پاورپوینت بررسی مرکز فرهنگی جدید EDP که توسط Amanda Levete Architects
 دانلود ,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز فرهنگی Shui در چین,pptx
 دانلود ,پاورپوینت بررسی طراحی نمایشگاه موتور سیکلت هوندا Big Wingدر تایلند ,pptx
 دانلود ,پاورپوینت بررسی طراحی مرکز هنر های Musco در کالیفرنیا,pptx




:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: